|
|
|
|---|---|
|
Gillar den, den ser grym ut ;) Länk BMW e lag | |
|
En Ford??? Varför inte Galten? If it works, don't fix it. |
|
| 7,2 ton, 325 hk...låter inte som någon racer direkt. Antar att den ska användas för att spruta vatten på olika protestgrupper, så varför inte bara köpa in en beggad brandbil och modifiera den? | |
|
Jag slås av tanken att polisen rustar för krig, men mot vem? Fotbollsfanatiker eller mc-klubbar, fulingarna är många... Dom kan ju inte ligga och jaga mig på motorvägen iaf! Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Jag har sett eländet live på vägen inget att frukta ens med en fulllastad slutkörd 518i... Säger som tidigare talare; vad skall dom med den till?? tittat för mycket på SWAT i vaktrummet eller?? All övrig polis i europa har ju MB/iveeco bussar med rejält med skydd för fotbolls huliganer etc etc ..och som vanligt har expressen fel: "Malmö bilen" kördes på svensk väg i torsdags på E22 mot Malmö... Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Tror som andra att den nog mest är till för att släcka hetlevrade personer. Tyvärr har Sverige blivit tuffare, men det är nog en lååååång bit kvar till Nordirland, hoppas jag! | |
|
Fordonet är tänkt att användas vid gasläckor, explosionsrisker tex bomber och farliga utsläpp men även vid gripande av beväpnade farliga personer. Spruta vatten på demonstranter får svenska polisen (tyvärr...) inte göra. Så ser ni denna bilen på vägen så kan ni nog vara lugna för det är nog ingen hastighetskontroll :-) Specialbussar mot fotbollshulliganer och liknande har polisen redan. |
|
|
Jupp, åk förbi råsunda när AIK spelar så står polisens huliganbussar uppställda, Mercedes Sprinter är de baserade på. //Lövet |
|
|
Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Varför köper man inte in några stridsfordon 90 och lackerar om? Den lär väl "klara av" riktigt tungt kriminella... /L |
|
|
Vinschen verkar vara i underkant om dom fastnar i nå´t lerdike och 2lit/mil verkar löjligt lite med tanke på vikten och däcken i massivt gummi. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
Njuren |
Skattenär inte billig iheller, 11500kr! =D |
|
"– De är inköpta för att höja Sveriges förmåga vid kriser. Beställningen av dem är gjord via Krisberedskapsmyndigheten, säger Per Engström. " |
|
|
Njuren : nu är ju statens tjänstebilar skattebefriade ( liksom befriade från kravet på trafikförsäkring) så det är nog inget problem Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.