AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.335

Snabb Audi...

Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Måste bara berätta lite så här gött en lördag med en halv flaska Famous innaför västen...

Var på väg hem från "En dag på strippen" i Emmaboda. I höjd med Halmstad siktades en helt ny Audi Rs6 Avant. Både jag och han körde sedan norrut på E6an.

Körde upp i höjd med honom och gjorde tummen upp (mkt fin och potent bil). Han log och siktade med fingrarna framåt...

I med sportläget i den gamla sjuan och iväg...

Efter 150 där sjuan brukar hävda sig med beröm godkänt vart jag totalt akterseglad. Nu kör jag iofs fortfarande på 18" vinterdäck odubbade då det har blivit lite strul med 20" Alpina sommardäcken. Det började svänga lite och Audin drog på som om den var byggd för riktig racing.

Vid 225 var jag tvungen att släppa av medans Audin försvann vid horisonten. Det var både en insikt om att jag tycker om livet och alla mina dyra prylar samt att den har en överlägsen väghållning när det börjar svänga. 326 hk duger helt enkelt inte heller...

Nu är ju min bil tio år gammal och med det i bakhuvudet hävdade den sig med beröm godkänt. Marscherade de trettio milen söderut med 105 km/h som snitthastighet och 1,32 L/M i förbrukning...

Körde tom om CycloneRobban på vägen hem.. (då stod hans bil på trailer med skjuten motor) Annars hade det varit en utopi. J*vlar vad dessa bilar går.

Det jag har som värmer mitt hjärta ikväll som spunnet salt är att det inte finns många bilar som så odramatiskt mil efter mil med exakt 21 grader på kliman och go musik i stereon lätt klarar dessa farter utan petitesser...

Frånåkt men aldrig avåkt...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tjohej!

Hmm...En RS6 med 450hk innanför den västen..är en riktig raket...men FUL ;)

750 vagnarna är riktiga landsvägsdrömmar...skulle gärna själv ha en tolva,får vänta tills frugan givit sitt godkännande...vilket i dagsläget verkar tämligen långt borta :/

Mvh Janne.
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Janne de är hur billiga som helst bara kolla ut ett kolla ut ett kärnfriskt exemplar och fynda!

Frugan lär gilla läget....
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Iwarsson:
Japp,så speciellt dyra är dessa vagnar förvisso inte idag,men jag ska byta hela gaveln på huset i sommar och "spika mig less", så dels så hinner jag inte leta, dels så kostar allt som ska göras med huset en hel del flis, dels så lär frugan "bli galen" om jag ens funderar på en bil till i dagsläget...

Men någon gång så :)

Mvh Janne.
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Så är det, många bäckar små....

Grymt imponerad av Audin dock. (jag svär i kyrkan men jag tycker den är snygg)

Lycka till med huset!
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tack!,lär behövas :)
Synd att man måste vara på jobbet också ;),tar så mycket tid ifrån allt :))

Ja...Audi RS6 är en kompetent bil helt klart,men formspråket som Audi har gillar inte jag...för mycket limpa över det hela ;)

Mvh Janne.
Var det en ny RS6 så är det inte mindre än 580hk i den. Dom tuffar på som en M5 e60.

Flåklypa
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Ojojoj är det 580hk!

Ja, det var en raket det där...
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

450hk i den förra modellen,men den som kom nyligen är ju på 580hk(troligen mer enligt vissa,kanske närmare 600hk)..

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Minns jag inte fel nu så blev det så småningom 480hk i den "gamla" RS6:an,innan den gick "i graven" s.a.s...

Lätt trimmad dessutom..

Mvh Janne.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
RS6+ hade 480 hk och en toppfartsspärr först vid 280 km/h (samt gråa 19" fälgar som kännetecken), men detta var tillval.
Iw
794
Iwarsson
530xd Individual -16
Jag hann inte kolla på fälgarna.... ;o)
S6an har 435hk V10, o RS6 har V10 med dubbelturbo. Undrar vad andrahandsvärdet är om 2 år o 5000 mil.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
freetime:

Det ska du inte fundera på !! :D

BMW - Freude Am Fahren

//Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.