|
|
|
|---|---|
Jarpa |
535i-90 som nästan inte vill starta kall, när man kört på startern i typ 1 minut o sedan lägger i en växel kan den rycka till, när den är varm brukar den starta. Kan det vara tryckregulartorn? Lr kallstartsventilen. Är det ngn annan i detta avlånga land som har haft liknade probl? BMW Rules! |
|
Hej Jarpa. Jag har haft liknande problem. Min bil startade inte när den var kall,var tvungen att bogsera för att den skulle starta. Körde jag ca 30min o sen stängde av gikk det att starta med nyckelen. FELET VAR HASTIGHETSGIVAREN,DEN SITTER PÅ SVÄNGHJULET.Det sitter 2st. givare på svänghjulet den övre är hastighetsgivaren och den nedre är lägesgivaren.Dom kostar ca 800kr. Du kan pröva att skruva ut givaren å värma den med en hortork.den sitter snätt nedanför startmotoren. |
|
|
men varför skulle den starta när den är varm för? vad har det med hastighetsmätar givaren att göra??? kalle |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Låter mera logiskt om det vore varvtalsgivaren som satt där,Mäta bilens hastighet på svänghjulet är nog en ganska ny företélse i så fall. MVH Hasso |
|
Hasso. Det heter HASTIGHETSGIVARE DET ÄR DEN SOM GER SIGNAL TILL STYRBOXEN NÄR MAN KÖR PÅ STARTMOTOREN. NÄR MOTOREN GÅR,ÄR DET TÄNDLÄGESGIVAREN SOM GER SIGNAL. HASTIGHETGIVARENS ART.NR:12141708619. //MVH BMW MEK// |
|
|
Carl. Det står inte HASTIGHETSMÄTAR GIVAREN DET STÅR HASTGHETSGIVAREN. |
|
Jarpa |
Det kan vara ett relä enligt en Bmw verkstad i Växjö, alltså ett relä som styr strömförsörjningen till dme:n....... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.