AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
928

Airbaglampan lyser.

Köpte nyligen BMW 523i-97.Kört ca 70 mil.Igår började airbaglampan plötsligt lysa.Vad är det för fel.Någon som vet??
ad
20
adlerstedt
Spekulant på:
528iA - 97
M5-paket, max utrustad förutom drag & elstolar.
Jag är oxå intresserad att vet vad det är?

mvh // Jocke
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Åk in på BMW och läs av felkoderna.
Troligen ett kontaktstycke som sitter under förarstolen som har gett upp.
Visa användare
364
bug
Passat GTE -16
BMW 530xd -07
Seat Leon Cupra
Kan dela med mig av ett problem jag hade på min förra bil (730 -95) där airbaglampan lyste
Till att börja med, som Kane skrev, läs av felkoderna!
På min bil hittade de felindikering på sittsensorn på passagerarsidan samt en felindikering på bältessträckaren på förarplatsen.

Då har man lite att stå på när felsökandet börjar.. ofta är det kabelstammar, kontakter eller liknande som spökar och inte själva "delen" i sig.

Om du endast åkt 70 mil.. åk tillbaka till firman där du köpte bilen och begär åtgärd!

BMW Bug
-Schnitzerbumse utan extra flås-
Om det är ett kontaktstycke som spökar.Kan det räcka att åtgärda felet eller måste jag till BMW för att släcka lampan???
Visa användare
364
bug
Passat GTE -16
BMW 530xd -07
Seat Leon Cupra
Lampan kan du släcka själv om du har specialverktyg (serviceåterställare eller vad den nu kallas), utan den måste indikeringen nollställas av verkstad.

BMW Bug
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Åk in till BMW, be de åtgärda, förmodligen kabeln till
bältessträckaren, det kan vara två kablar.
Antingen den i stolen eller den som sitter i bältessträckaren, 2 kablar. Den nya kontakten är guldplätterad.
Stå på Dig betala bara för materialet, förlängd garanti. Det gjorde jag, lite godwill ger de Dig säkert.
Lycka till

NoFear
<¤¤00¤¤>
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Bug: Serviceåterställaren släcker inga felkoder det gör man med diagnostikprogramm.
Det kan gå att släcka airbag lampan i vissa fall kommer det inte tillbaka,men i de allra flesta så är det kontaktstycket under stolen som gått sönder eller åkt isär om man skjutit stolen långt bak tex.
Det är ett "standardfel" på E39 som åtgärdats på goodwill.Men tyvärr skiljer det på generositeten hos de olika BMW återförsäljarna.Alla firmor som har någon typ av diagnosprogram för BMW kan släcka lampan.

MVH
Hasso
Visa användare
364
bug
Passat GTE -16
BMW 530xd -07
Seat Leon Cupra
Där ser man.. man skall aldrig uttala sig om man inte är riktigt säker.. Diagnostikprogram.. så mycket special det kan bli.. inget man har hemma i garaget direkt!
Skall inte ge felaktiga råd igen, jag lovar! ;)

BMW Bug
Haft samma fel själv och fick det åtgärdat av BMW, dock fick min bilförsäljare betala notan...

Mer information om detta fel kan hittas på forumet. Tror att sökord "airbag-lampa" borde ge ganska många träffar eftersom ämnet varit uppe ganska ofta...

Ha en fin...

T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.