|
|
|
|---|---|
|
Just det, ännu en tråd om vibrationer i E39... Köpte fyra beggade sommardäck (Dunlop 16'') för en tid sedan och upptäckte rätt snart små vibrationer i ratt och säten. Hade, om jag minns rätt, inga sådana problem med mina gamla däck. När jag köpte däcken var handlaren ärlig och konstaterade att det hade bildats små klackar på ett (eller om det var två...) av däcken, sannolikt pga för lågt däcktryck. Jag vet att klackar kan ge upphov till ljud, kan de även ge vibrationer? Till saken hör att jag även bytt fälgar, till begagnade sk "turbin"-fälgar, BMW original. Kan en eller flera av dem ha blivit oval(a)? Kan man kolla det själv på något sätt? Däcken, som inte kan ha gått mer än 500 mil, är förövrigt balanserade två ggr. | |
|
Ja, klackarna kan ge både ljud och vibrationer. Fälgar kan bli orunda, men går att rikta. Åk till en gummihandlare och be dem titta på hjulen. Du kan förstås prova att skifta mellan fram och bak, framhjulen är känsligare för vibrationer. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.