|
|
|
|---|---|
|
Efter 1a servicen visar oljeindikatorn bara trekvarts nivå. Är det normalt? Och smörjer de inte dörrgångjärn och huvlåsen? Fingeravtryck lämnar de iallfall. | |
|
Oilchange är endast oilchange på E90/91/60/61.. Inget annat görs. Fingeravtryck ingår vid alla serivcebesök :( BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Det är väl inte normalt att indikatorn visar trekvarts nivå, när man just har bytat olja....? | |
|
Spelar väl inte sååå stor roll om man inte har full nivå i tråget...men visst,man ska ju ha valuta för "gratis servicen"...naturligtvis. Kan ju ha betydelse om din motor drar lite olja(vilket egentligen de flesta motorer gör)... KAN ju bli så att du måste fylla på själv lite tidigt annars innan nästa service...Ok,åk tillbaka och be verkstaden fylla på till "topps".. Mvh Janne. |
|
|
Åk dit bara så fyller dem upp den lite till. Jag va skeptisk mot min oljenivå givare och påpekade att bilen fått den utbytt förra året och nu varit lite konstig i sitt beteende om att visa rätt mängd (varnar en gång o sen e nivån ok 2 dagar senare). Servicemottagaren bad mig köra bilen runt huset till verkstan vilket jag gjorde. En kille stod där och mötte upp mig utanför garageporten, satte sig i bilen och bad mig hoppa in. Vi körde in på hans service plats, han lyfte upp bilen, tog med sig datorn för att felsöka bilen sammtidigt som han gick igenom lite snabbt hur allt annat såg ut. När det inte visade några fel så tog han bara slangen med olja och fyllde upp med 1 liter som färddatorn varnade för. Tack o hej jag va inte syldig dem 1 krona för det besöket och fick allt gratis på fyllt plus ett helsikes bra bemötande. Så åk bara dit och fråga allt du undrar över, du kommer få svar på allt plus få oljan uppfylld. |
|
|
Tack för svaren boys! Jag åker till Förenade Bil och gnäller. Några felkoder hittar de inte då de inte hittade några i fredags. De kanske sparar in en liter olja på varje bil med gratis service. Det blir en massa pengar om året! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.