|
|
|
|---|---|
|
Nu är det så att min e34 läcker kylar vatten ibland, just de ibland, det droppar från den främre delen av motorn när man kör längre sträckor å tömmer systemet på kylarvatten. bilen köptes för fredagen den 9e Maj och jag har just kört min första sväng till jobbet med den (15Mil tor) och den har står å droppar när jag kommer hem. jag kan inte känna att de skulle droppa ifrån termostathuset, vilket jag hoppas på då de är lätt å byta, (har gjort de på alla mina bmws ink min fars) vad kan de vara som läcker, de rinner på främre delen av motorn, värt att notera är att förra ägaren påstog att vattenpumpen är bytt. kan de va så att de läcker från vattenpumpen? tempnålen går aldrig över normal arbetstemp på vattnet när jag har kört. bilen läcker inte när man kör kortare sträckor trotts att tempgivarn visar normal arbetstemp. detta hände enbart i fredags när jag hade kört längre sträcka med bilen. är de så att nått inte sitter ordentligt eller inte tätt så att de läcker vid högre arbetstryck? | |
|
Det är nog ganska troligt att det är vattenpumpen som läcker, möjligen även sprickor i gummislangar osv. När motorn är driftsvarm ser man sällan små läckor, vätskan torkar och avdunstar ganska omgående och det droppar sällan. Nästan värre än läckage vid körning är att läckorna drar in luft i systemet när motorn svalnar och det blir lite undertryck i systemet. Luften kan sedan till slut skapa värre problem och hotspots osv vid körning. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.