AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
695

Hjälp Bmw 525 Td svarar inte på gaspådrag!

Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
det är så att min TD tjurar lite grann, eller ganska mycket. det är så att för det första är den väldigt svårstartad kall. har bytt bränslefilter. luftfilter. spridarslangar. ägaren innan hade isär pumpen för att byta packningar som läckte . den var faktiskt mer lättstartad då trots massa läckage. de sista gångerna har den inte ens viljat starta trots bra batteri o fart på startmotorn o ca 30-40 liter i tanken. har dock bogserat igång den o när den startat o lägger sig på tomgång ca 700 varv så svarar den inte på gaspådrag. det händer absolut ingenting. ibland kan man ha tur om man juckar lite fram o tillbaka med foten att få den att svara o då varvar den upp jätte fort. o så länge man har varvet över 1000 varv så svarar den distinkt och rätt på gaspådrag men inte när man vilar på tomgång. någon som har tips och idér om åtgärder för detta?
Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
ingen som har varit med om nåt liknande eller har några idér vad som kan va felet alltså??
låter som om de kan va lekage i spridare ,
nej nu tänkte jag på comonrail de har du nog inte på en 94 .
Aq
753
Aquilla
518i - 82 Alpinweiss
har tittat runt lite och verkar inte finnas några läckage nu alls. har fått tips om att att jag måste lämna in pumpen för justering efter demontering. nu var i väldigt noga att sätta den exakt likadant. markerade upp o grejor. men den kanske optimerad inställd vid läckage. kan en felinställd pump ställa till det så pass att den inte ens startar kall o svarar på gaspådrag? jag överdriver inte men tror knappt jag har 50 hk i maskin för tillfället. det skumma var att den iaf startade efter vi monterade allting tills jag var tvungen att tanka. har ju även misstänkt luft i maskineriet men den går igång vid bogsering och sen går den jämt och fint och kört en hel del mil sen. så luften borde vara ur då? den ryker absolut ingenting iaf. vare sig vid kall eller varm oavsett gaspådrag vilket det bör göra oxå va?

jag tycker de är väldigt oroväckande att den inte ens svarar på gaspådrag. kanske skulle de lösa sig om man ställde upp tomgången till 1000 varv. men det känns ju inte som en korrekt lösning till problemet.
nej jag menar innre lekage, syns inte.
men om bilen gick innan pumpen plockades ner så är de nog något
galet i pumpen .

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.