|
|
|
|---|---|
|
Köpte en Z4-06 av auktoriserad BMW-handlare i Tyskland med EuroPlus-garanti. Tog för givet att garantin även skulle gälla i Sverige. Tog kontakt med närmaste BMW-handlare för ett smärre garantiärende, men de påstod att Europlus inte erbjuds i Sverige och därför gäller det ej här. Han gav mig en offert och rekommenderade mig att kontakta EuroPlus i Tyskland för att få ut pengarna själv. Har jag blivit blåst av denna små-orts-BMW-handlare eller vad gäller egentligen? Hur tycker ni jag ska gå vidare? /Maranander | |
|
Varsågod, Programmer är en gemensam nämnare i följande trådar... Länk Länk Länk Länk /Udo Dirkelsniff |
|
|
Det är tyvärr så det fungerar. Svenska BMW-handlare tycker att det är för mycket jobb att hantera detta. Du gör så här: 1) Faxa din offert tillsammans med ett kort brev där du beskriver vad som är fel och vad som har hänt. 2) EuroPlus brukar återkomma ganska omgående med information om dom godkänner reperationen. 3) Lämna in bilen och betala själv 4) Faxa räkningen till EuroPlus tillsammans med uppgifter om ditt bankkonto (IBAN + Swift code) 5) Inom en vecka har du pengar på ditt konto. Följande är bra att veta: * Dom har flera saker som är undantagna ersättning, t ex allt som är gjort av gummi, förbrukningsvaror som kylmedel, etc * Dom ersätter utifrån BMW-Tysklands reservdelsprislista vilket oftast betyder att du inte får full ersättning då priserna i regel är högre i Sverige. Jag kollade de två gånger jag utnyttjat garantin och svenska priser var då 7-30% högre. Generellt har det funkat bra för min del även om det inkluderar lite jobb med fax och telefonsamtal. Men hellre det än att som i mina fall betala ca. 20' ___ //Ulf |
|
|
Udo: då svarande jag ju helt i onödan...;) ___ //Ulf |
|
| Tusen tack för infon! Då kanske man inte ska vara så bitter på sin små-orts-BMW-handlare. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.