AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
756

Hur mycket sänker 60mm fjädrar?

Lotus Samuel
Har precis inhandlat en 325im -87 och ska köpa en sänkningssats som sänker så mycket som möjligt typ 60mm.
Så till frågan. Inte sänker den 60mm på min bil, måste ju vara till en original 3serie och dom är ju rätt höga. Hur mycket är en 325im sänkt från fabrik? Tror min är original.
En fråga till. Fjädrar som sänker så mycket måste väl vara hårdare eller? annars slår det ju igenom hela tiden!! Blir den hård utan stötdämpare?
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Utan stötdämpare blir den nog rätt svajig ;)

Om du köper en sats som sänker 60 mm så räknas det ju av från originalhöjden. Det subtraheras ju inte från den höjden din bil har idag eller hur. Jag menar att om bilen är sänkt 40 mm och du köper 60 mm sats så blir ju inte sänkningen 40+60=100 mm.

Fjädrarna är som du skriver hårdare.
Lotus Samuel
Jo det va ju så jag menade, alltså måste jag ju veta hur mycket en 325:a med M-paketet på är sänkt från fabrik. Och det va ju det jag undrade ;)
fr
161
fredd
528i(3,5)-85/86
M-chassi brukar sänka 20 mm så din bil blir väl typ 40 mm lägre.. skulle rekomendera att byta till andra dämpare om du ska sänka den så mycket

Rak sexa det enda rätta =)
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Sorry, det var lite tidigt. Klarade inte att läsa mer än vart annat ord tydligen.
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Du behöver nödvändigtvis inte köpa nya dämpare. Min kompis åker med 60/60 sänkning med orginalfjädrar och han besiktigar med det också. Själv köpte jag fjädrar och dämpare direkt för väghållningens skull. Men om du bara vill åka lågt och snyggt så kan du behålla dina orginaldämpare tills du inser att du vill ha väghållning i vagnen.

16v... Det räcker, kom igen alla med sexor!
Jo
75
Jon_318iS
318iS -90
johankihl: Men på is:en sitter det väl hyfsade stötdämpare original?? Det alltså inga problem o sänka bilen och behålla original dämparna??
Lotus Samuel
Carnal: Det är ingen fara. Jag va lite otydlig. =)

Meningen är att det ska bli bra väghållning inte snyggt. Sitter några gula stötdämpare på nu. Kanske duger sålänge. Eller är dom gula original?
Ca
334
Carnal
325DAT -08
118D M -10
Är inte Koni's dämpare gula. Det är nog inte orginal...
Visa användare
121
kryptonit
Z3 M Coupé -99
320i -86 (med 325-motor)
Har ganska nyligen satt på en 60/60 sats på min kärra.
Bild på den efter sänkningen finns på:
www.bjorknert.com/min_bmw.jpg
Lotus Samuel
Kryptonit: Ser ju bra ut, men min är lika låg med 15" så min lär nog inte va original då. Får plocka fram vinkelslipen =(
Visa användare
121
kryptonit
Z3 M Coupé -99
320i -86 (med 325-motor)
Har en tydligare bild (inte lika mörk) då mina rostiga 14":are med dubbdäck sitter på. Ska försöka komma ihåg att lägga ut den på nätet ikväll.
På den syns "lågheten" bättre..
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Sänker du över 40mm ska du byta dämpare då det annars slår igenom pga för långa dämpare, med andra ord ska du köpa kortare dämpare om du sänker över 40mm...

//Cosmos
"4000rpm = körglädje"
E28 Registret #160
Bilstein dämparna i m-technic paketet är gula!
Visa användare
121
kryptonit
Z3 M Coupé -99
320i -86 (med 325-motor)
Mer bilder på min kärra med 60 sänkning finns nu på:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.