|
|
|
|---|---|
|
hej.. undrar hur det funkar med o chippa min 320D?.. alltså kan det orsaka problem i motorn/turbon?.. jag läste lite annonser om o chippa bilen för 2000kr och få ut mellan 25-35hp och ca:50Nm? lite förslag | |
| Vissa verkar få problem med kopplingen vid höjt vridmoment, värt att tänka på. Länk | |
|
Om du vill ha mer effekt är det bra men om du är nöjd med orginaleffekten är det ju bortkastade pengar. Jag rekomenderar www.esstunung.com Citerar mig själv "Kan tillägga att till 120d 163hk (som jag också har) så har dom 210hk chip resp 225hk chip. Jag har safechipet på 210hk och den bilen blev som ny. 225hk chipet är som i ovan inlägg inget dom går igod för. Hans på ess kör med 225hk chipet i sin bil och har hitintills i alla fall inte haft några problem. Tider tagna förra sommaren på samma sätt som ovan fast bara org vs ess-chip. o-100 tider är alltid svårt då det hänger mycket på startn men övriga tider påverkas inte lika mycket. 0-100 är med flyttad fot från broms till gas. ________org________chip____diff 0-100___9,1_______ 7,7____1,4sek 30-120__11,9______ 9,8____2,1sek 70-140 13,2_______10,8___2,4sek Tillägg. BÅDE 120D och 330xd är AUTOMAT " Från denna dråden (sid 37) Länk |
|
|
Chippa en 320D 136hästar med ett chip för 2000kr hade jag INTE gjort. Nu är det ju så att kvalitet behöver inte alltid kosta, men du skall vara säker på din sak innan du går på budget grejerna. Jag hade snackat med Itsfun om det var så att jag ville ha billigt och hyfsat bra. Ville jag ha VÄLDIGT bra och skiter i/tar den kostnaden skulle jag dra till ESS i Norge. //amullo --- |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.