|
|
|
|---|---|
manonegro |
Hej! Den märklgaste sak hände här om veckan. Hade just tankat bilen och skulle åka. Men den lägger inte i någon växel. På indikatorn i bilen visar den att den lagt i ettan eller back. Men den står i friläge.Jag startar om och försöker allt inget händer... Till slut så hjälper några killar mig att rulla den till parkering ett par meter. Då helt plötsligt funkar allt som vanligt. Samma sak händer en vecka senare. får hjälp att rulla den ett par meter i friläge sen lägger den i.. Att notera är att jag uppmärksammat att när man står vid röd ljus o skall i väg så biter den inte omedelbart.utan slöö kör två sekunder innan den biter i. Några tankar? "-Defeat is Temporary, Giving Up makes it Permanent." |
|
Hur långt har din bil gått? Børjar kænnas som om att problemen børjar uppstå på SMG II nu också? Finns ju en del nu som haft lite olika problem med dem. // M.V.H. Daniel |
|
manonegro |
den har gått cirka 6500 "-Defeat is Temporary, Giving Up makes it Permanent." |
| Kan vara så att mjukvaran behöver uppgraderas, åk till BMW och gör en felsökning. | |
|
Kan vara något med låsningen till motothuven, relä eller liknande. |
|
|
tycker mere at det låter som den hydraliske pumpe som stæller till det... hoppas at dom hitter fejlet och at det inte er for dyrt.. |
|
|
Har för mig att BMW haft problem med ett relä för SMG spaken, vilket gör det svårt att få i och ur växel vid start, tror det finns någon tråd om det här på forumet, alltså inget dyrt mekaniskt fel. Tro inte att felet alltid är dyrare och svårare än det är.. Ang problem med SMG II, näe knappast! MVH Johan |
|
|
Ja, detta med relä skall vara en service aktion från BMW: Länk MVH Johan |
|
| smgII är mer pålitlig än manuell skulle jag vilja påstå... | |
|
Hej vad var problemet? Har samma bekymmer på min nu! :( mvh Kalle |
|
|
SmgII är inte mer pålitlig än manuell bomis skulle jag vilja påstå och det kommer visa sig mer och mer ju längre bilarna rullat, det behöver vi inte diskutera längre här och nu för det är ju bara dra upp tråden igen om ett tag så får vi se vem som hade rätt. /Micke Länk |
|
|
MAURITZ82: Vad har du för årsmodell? På de tidiga exemplaren har det varit ett glapp i motorhuvens sensorer som då inte meddelar växellådan att huven är stängd och därav strular lådan trots att huven egentligen är stängd.. Bara det att glappet i sensorerna inte får fram infon... Annars kan det ju vara något med hydrauliken... något annat har jag svårt att tro... Gör en koll hos BMW.... Lycka till! mvh Dennis |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.