|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag funderar på att köpa en 735 eller en 745 E65. Min fråga är då, hur stor är skillnaden i bränsleförbrukning? Jag har sett de officiella siffrorna, men jag vill att de som kör dessa bilar svarar, för att få en bättre uppfattning om vad de egentligen drar. Tack på förhand, | |
| Jag har funderat på samma sak, men tror att vid försäljningen senare så får man nog igen den marginella skillnaden på att en 745 kommer vara lättare att sälja. | |
|
Enligt modellguiden Länk så rör det sig om några centiliters skillnad så jag skulle gissa att det finns en hel hög med andra faktorer som gör att den ena eller andra blir ett bättre köp rent ekonomiskt. En viktig faktor nämner ju Lus ovan. Andra kan ju vara föräkringskostnader, utrustning, skick samt att 745i med 60+ hk bör ju vara något trevligare att köra. ___ //Ulf |
|
| eller 760 | |
|
Hej jag har en E65 730d som dra bara 0.67 på landsvag och 0,71 i stan försäkring kostnad är runt 10,000:- per år (i stockholm) prova en 730D (du kan prova min innan jag sälja den) jag kommer att beställa en ny nästa vecka! Noah Brown |
|
|
Tack för erbjudandet noah. Menar ni att 745 är lättare att sälja? Trodde 735 skulle vara det iom. en 0,8l mindre cylindervolym och dagens bensinpriser? Har fortfarande inte lyckats få tag på förstahandsfakta om bränsleförbrukningen, så om det är någon som sitter inne med det så vill jag gärna veta :) |
|
|
Skillnaden någon centiliter hit och dit kommer att betyda 0 och ingenting för den totala ekonomin. Dessa bilar tappar ~50.000 kr om året i nuläget i värdeminskning, en eventuall skillnad i bensinförbrukning bara drunknar i den totala kostnadsmassan. Om du inte kör väldigt mycket så kommer värdeminskning och försäkring att kosta betydligt mer än bensinen. //Lövet |
|
| Jag kollar på 2002-2003, begagnade alltså. Dom lär inte tappa 50 000/år, eller? | |
| alenst: jo, tyvärr. Speciellt när nya sjuan lanseras inom kort. | |
|
Räkna med iaf 30-40.000:- per år de närmaste 2-3 åren, eller halverat värde om 3-4 år... Men fina bilar är de! Den här såg helt okej ut och ja, jag avskyr skinn ;) Länk Mvh |
|
|
Om det ska vara skinn så ska det inte vara svart iaf ;) Länk |
|
|
Har en 745 -02 och den drar ca 1,7 l/mil i stan och ca 1,0 l/mil på landsväg sommartid. Jag tror inte heller att du ska fundera så mycket på bränsleförbrukningen, precis som vad de andra skriver så är värdeminskning den avgörande faktorn om det inte är så att du kör mycket i stan, men då hade väl du varit intresserad av en diesel. Min 728 -98 drar ca 0,8 l/mil på landsväg och 1,5 l/mil stan vintertid och då använder jag bensinvärmaren en hel del. För mej var det aldrig intressant med en 735 om den inte hade otroligt mycket utrustning och sådana fanns till salu inte då jag köpte min bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.