|
|
|
|---|---|
|
Hej.. Har en e36 320iA -92a som jag är intresserad av att konvertera så den går på 100% E85 har läst runt men inte hittat nåt riktigt bra till just en 320.. är det bara att pressa ihop btm 3mm och sätta dit spridare från en 535:a även på min 320 (läst om det på en 325:a men är ju större motor på den) hitta även nått litet kort om nån "elchok" vid kallstart? hur funkar detta och vad är det? MVH // d&b | |
|
Mycket av det du efterfrågar finns på www.etanol.nu. En riktig karl lyssnar på Ac/Dc. |
|
|
varit inne och läst endel på sidan nu men det jag nu undrar är fortfarande: hur pressar man ihop btm´n bra/på rätt sätt de 3 milimeterna.. hur stora spridare ska jag ha? (bara hittat att det ska vara en ökning på 39%+-5%) hur stora har jag på min 320? räcker det med några från en 525:a och högre tryck? (har några liggandes) kan man ha en choke på detta system på nått sätt? eller måsta man då ha ett elektroniskt system som Flextek för detta? |
|
|
Ska du pressa BTR:en så använd en tio millimeters hylsa på vacuumsidan och en annan valfri hylsa på andra sidan sen sätter du den i skruvstycket och skruvar ihop den. Fast 3mm verkar vara en osäker metod att gå efter. Jag gjorde som så att jag ställde in kompressorn på runt 4,5bar och monterade en slang på blåsmunstycket sen kopplade jag den till ingående rör på BTR:en. Skruvade sen ihop till dess att BTR:en orkade hålla emot luften från kompressorn. Se upp så du inte skruvar för mycket så den aldrig öppnar. Har du tur så räcker det med dina nuvarande spridare. Med min M20-maskin så blev jag tvungen att ha spridare från 535. På besiktningen så hade jag ett lambdavärde på 1,01. Finns de som har en "choke", det står på etanol.nu hur de gjort en sådan. ///BMW - Was sonst! |
|
|
JohanE: tackar :) bra tipps med kompresson också :) men det här med spridarna.. hur vet jag om de räcker? tar inte motorn stryk om det blir för lite etanol? Någon som vet om 525an spridare är större än 320? samt hur mycke? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.