|
|
|
|---|---|
|
HEJ Är det någon som kan hjälpa mig Hastighetmätare hackar ibland alltså funkar ,funkar inte . Gäller Z3 97" Tack på förhand | |
|
Jag har samma, eländigt störande, min hastighet funkar aldrig när jag startar bilen, jag måste alltid klappa till instrumenpanelen uppe till höger för att det ska vakna. Vet sedan tidigare att detta är ett gammalt bmw-probem. Är det inte nån som vet nått i stil med "den kondensatorn i instrumentpanelen ska du byta" ? Riwa |
|
|
Låter nästan som en lödning vid nått komponentben som gett sig och får sporadisk kontakt. Prova att plocka ut instrumenten och kolla med lupp om det finns spricka i nån lödning, brukar se ut som en tunn svart ring i lödningen. Sen är det bara värma på med kolven så att lodet smälter om. Men är ni minsta osäkra lämna till nån kunnig! //Calle "M Needs No Gimmicks" Länk |
|
| Sorry att jag inte såg detta förrän nu men bättre sent... I var fall; Jag hade samma problem med min z3 2,8 liters, dvs. hastighetsmätaren funkande stundtals men ibland inte alls. Problem är med all sannolikhet den glappkontakt som sitter under bilen, lite till vänster om bakvagnen - där hittar du en svart liten kontakt som gärna vill hoppa ur då och då. Jag tejpade min kontakt för att bli av med problemet och därefter funkade det utmärkt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.