|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Var inne med min 730-95 nyligen , på en lördag , helt öde på hela besiktningsstationen , 10 minuter , blankt papper :-) |
|
|
Skön känsla :) Väntar på att det ska bli så för mig med snart ;) Mvh Janne. |
|
|
Tappade bort tråden ett tag :) Jo...ombesiktning IGEN blev ju resultatet! Pga att "tuthel*etet" slutade fungera i hallen igen...bara att riva och köpa nytt :( Mvh Janne. |
|
|
Jodå-så-att... Ombesiktning blev det, men inte på sånt som jag hade bestämt i förväg. Blanka (nästan) bakdäck, ojämna bromsar bak samt att abs-lampan lyste! Den där lampan ja, tog ju ur säkringen för bilen var nästan okörbar, ryckig som sa*an och "---ASC---" lyste nästan konstant, och naturligtvis hade jag ingen säkring till hands på plats i hallen. Ha ha ha, ibland är man mer än lovligt förvirrad men det var ju inte den enda anmärkningen så det löser sig. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Puh!, klarade ombesiktningen ganska galant. Helt nöjda med bromsarna är vi inte (staten och jag) men med smörjda bromsdetaljer, ny säkring och prima sprillans Dayton 205*65*15 så blev det ett blankt papper! Nästa uppgift (bara Hansson kommer tillbaka) blir att diagnostisera vad det är för mackel med asc/abs som jag vill att det fungerar men systemet vill det andra... Jag har bytt lite pryttlar i fronten så vi kan fylla på lite kyla under kommande vecka, lättskruvat minsann trots sjukt mycket olika kylare i fronten och jag är lite nöjd med att jag avstått V12 tillsvidare (väntar med spänning på Askens 8-guide) och känner mig tillfreds med 3,5 liter. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
kaptenlöjtnant: Gott så :) Japp,min rullar efter "hornbyte" och besiktning för tredje gången i år :),men nu har jag varit på en 120mila tripp och fullastad som 7:an var så har jag fått ett gnissel i höger bakfjädring,vete f-n vad det är,men så fort jag bara kör ensam utan last så låter det inte. Vägrar tro att det är stötdämparen eller fjädern(nybytt i princip)utan jag misstänker någon bussning som inte klarade av lasten eller fjäderunderläggen :/....gnisslar i varje gupp i princip. Får se vad jag ska hitta på med detta. Inte kul med gnissel på en 7:a,visserligen en till åren kommen vagn.. men ändå.. Mvh Janne. |
|
|
Ok,fjäderbenslagringen vänster bak så inte fräsch ut kan jag säga...upprostad så att t.o.m. stötdämparen på vänster sida flexat såpass att den tagit i fjädern.. Jaja...justeringarna fortsätter ;) Mvh Janne. |
|
|
Ja...fjädern flexat menade jag.. Mvh Janne. |
|
|
Hos Janne lyser flitens lampa långt in på småtimmarna? Jag micklade in en ny kylare till ac:n strax före första besiktnigen sen blev bilen stående på bockar, men idag fyllde vi på lite kallluft i systemet vilket inte var helt problemfritt. Säkringen jag lossat för att ASC:n krånglar visade sig hör ihop med ac:n oxå, ja ja man får ta det onda med det goda, vidare hade någon ryckt av ett par sladdar till kompressorn men det funka med lite kabelskor och värmepistol, som ny! Så även om jag får hjärnskakning så är det behaglig tempratur i bilen. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Ac:n fungerar i min också :) Man får ta det som är positivt ;) Mvh Janne. |
|
|
Diagnostiserad! Bilen vet inte om att den har ABS?!. En mycket intressant mätning ska planeras för helgen och då antagligen på söndag eftersom den naturliga kroppsställningen kommer att infinna sig efter lördagens partaj. Sen fetar den på blandningen så mycket den orkar men det får jag söka på forumet så kanske det klarnar. Och en blygsam fråga, om jag fläskar på med 50hk till, håller knutarna? Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Hej igen! Att den går för fett kan ju bara vara att någon kontakt eller slang lossnat el. dyl... iofs.. Kollat stiften?...brukar ju kunna säga en del. Lmm? Tempgivaren till motronicboxen? Lambdan reglerar? Tändkablarna,rotorn,fördelarlocket friska? Bränslefilter,bränslepump är ok? Luftfiltret rent? T.ex.. Om drivlinan håller för 50hk extra tror jag väl...beror ju på hur du tänkt använda denna effektökning. Spinnande från start med klisterdäck och varm asfalt alltför många gånger sliter såklart,men uppe i fart ska det hålla. Men vet ju inte.. Jag vet inte huruvida Schnitzer eller Alpina modifierat sina alster i drivlineväg som har liknande effekt s.a.s...Tror inte det. Kanske läge att kontrollera det? Mvh Janne. |
|
|
Motorelektroniken fick översyn under installationen då jag bytte motor någon vecka efter inköpet så motronicboxen låter som nästa offer, lambdan ska mätas upp i helgen. Trimningsnivån är ett projektarbete som som i dagsläget ligger på skrivbordet, det är ju lätt att det bär iväg så jag tar det lungt och räknar så långsamt jag kan. Letat genrör men det verkar lite knepigt då Amotek tog bort sitt ur sortimentet härom dagen, har även sökt efter Alpinans men det verkar vara näst intill omöjligt att påträffa i lösvikt. Nu så kretsar tankarna runt kompressor,extraktorör, chip inkl. mappning och naturligtvis bromsar, dämpare och bussningar. Beräknad effekt 30-50hk. Är inte ute efter motorvägsdrifting men kan tänka mig att skruva upp farten på en banträff i framtiden. Jag är i grund och botten en cruiser så jag vill ju ha en körbar bil och tänker inte byta kam eller för den göra något ingrepp i motorn om inte någon av de andra applikationerna kräver det. Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Förb... jä... biljä... kom inte ens fram till besiktningen, morr. Har grejat med bromsar och lite lattjo i två veckors tid för att mekanik ska vara tipp topp till SBP-dagen, som var idag. Åkte till bensinstationen och fyllde på lite löjligt 95 oktanigt, och som vanligt när jag har ACn (säkring 29) igång så finns det ingen tomgång(?) så det blir lite rallyställning på fötterna med hälen på gasen och tårna på bromsen och vänsterfoten fokuserar enbart på blixtsnabba kopplingar. Hur som helst började bilen tappa orken alldeles efter tankningen och kom cirka 200m innan den la av helt och efter en stunds återupp- livningsförsök så lät den som ett metalliskt skrammel och det osar underifrån någonstans, inte motor eller servo-olja utan något annat och kopplingen fungerar utan problem. Det som händer är att det hugger på startmotorn som att den kommit i otakt med resten av bilen, mystiskt minsann men likväl är jag förb.... Jaja, då går ju den här veckan också och så blir man brun på ryggen och benen i alla fall.... Computers are useless. They can only give you answers. |
|
|
Vad kan detta vara? [URL=Länk Computers are useless. They can only give you answers. |
|
|
Ja, eller den här? =) Länk Computers are useless. They can only give you answers. |
|
|
Ser ut som en tändspole men det är det förmodligen inte. Grym puts under huven. Är fotot från din bil? ______ Släpp koldioxiden fri |
|
|
Det sista fotot är på farthållar motorn tror jag, ser ut som de går en wier från den till spjället. Mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
@henke lexus; Tyvärr inte, bilden kom från en gammal salu annons från England och det var überputs på den. @JaJsEn; Tackar, blev fundersam eftersom jag inte haft denna detalj i någon av mina. Jag har ju farthållare men aldrig provat i någon av vagnarna så nu får man börja elforska lite. =) Computers are useless. They can only give you answers. |
|
|
var och besiktigade 750 i går.var lite orolig för avgasvärden,men med nya stift,olja och nya luftfilter gick hon galant igenom med blanka papper,till sken hör att jag körde ca 3mil innan bes,verkar funka denna gången i alla fall,så nu är de bara att njuta v12 sång bromsen är fartens värste fiende |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.