AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.059

Tips: Vesta försäkringar

Visa användare
164
Leif Svensson
X3 2,5 -04
Hyundai Santa Fe -17
Har haft Trygg Hansa länge och tyckte att premierna skjutit i höjden för alla prylar man skaffat på sig. Var inne och gjorde några bankärenden på Nordea då jag såg att de länkade till Vesta med löften om rabatt som förmånskund. På Vestas sida fick man även ytterligare rabatt om man la över minst 3 försäkrade objekt. Jag provade att köra en kalkyl på rubbet och halverade mina kostnader. Ex. X3:an kostade med helförsäkring hos TH 6.400 kr/år medan Vesta ville ha 3.082 kr/år med samma förutsättningar. Det blev så billigt att jag fick lov att ringa dem dagen efter och kolla att jag verkligen läst rätt. Jag skall tillägga att jag bor i småstad med eget villagarage och få körda mil per år, men ändå: 3.082 kr!!!!!
Ni som är Nordea kunder: kör en kalkyl på Era prylar. Det kan löna sig.
Nej, jag har inte aktier i Vesta :-)
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag tjänade 22kkr på mina bilar i jämförelse med LF, däremot vart hemförsäkringen lite dyrare, totalkalkylen blev 20kkr. Däremot så kommer bilparken i slutändan att se annorlunda ut och då kliver jag nog tillbaka till LF för att det indirekt betalar ned utlandsskulden lite grand då de skattar i Sverige.
Mvh
Asken
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Finns en tråd om Vesta
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.