|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har ett pipande ljud från motorn på min 330xi (automat) som hörs på tomgång och blir ännu värre ifall man petar i "Driven" men vid motorvarv överrustas det av motorljud! Alla verkstäder jag pratat med har trott att det är spännrullar till fläktremmen eller generatorn det är fel på! Jag har bytt rem + spännrullar men ej generatorn eftersom jag lyssnat med en slang då jag monterat bort delar så det blev lättare att lyssna och ljudet tycks komma längre mot mitten av motorutrymmet! Är det någon som varit med om detta fel eller har förslag så är det jättevälkommet! /Kalle | |
|
Körde du inte motorn utan remmen? Har du kollat styrservonivån? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Läs denna tråd: Länk Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Har nu lagt av alla remmar och har ett missljud ändå! Men det lät annorlunda och mer skärande med remmarna borta dvs vid belastning med remmar och "driven" låter det högre! |
|
|
Läste du tråden? Ljudet kan mycket väl vara ett insugningsljud genom en sprucken gummibälg... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.