|
|
|
|---|---|
|
När jag skulle öppna upp takluckan här om dagen så tiltade den upp i bakkanten som den ska men inre taket öppnades bara 10cm sen gick det varken att stänga eller öppna den, så jag tryckte fast den från utsidan (dumt). Nu funkar tilten inte alls det enda som händer är att innertaket åker upp 10cm. Att öppna hela taket fugerar bra förutom att automatstängningen stänger luckan och öppnar den 5cm igen. Har provat reseta luckan och har haft bort säkringen en liten stund. Läste någon stans att det finns 2 plastbitar som kan gå sönder vilka är det? /// Kristian | |
|
Har kommit fram till att det plastbitarna som går i spåret som är sönder, nr 7 Länk Men det verkar jobbigt att byta dom! Man måste väl ha ner innertaket och sen är det väl inte så lätt att justera luckan så den funkar bra. Synd att det inte finns några hållbara bilar som man vill ha :( /// Kristian |
|
|
Hade samma fenomen häromdagen. Tryckte in knappen så att takluckan tiltade. Sen då jag skulle stänga klickade det och inget hände. Jag tog inte i med våld eller något sådant utan tog istället till en sökning på autopower forumet ;) Reset av takluckans lägen: 1. Vrid tändningen till radioläget. 2. Tryck in knappen 20 s tills du hör lite intressanta ljud. 3. Slå av tändningen 10 s. 4. Slå på tändningen och skjut knappen framåt varvid takluckan stängdes och allt har sedan fungerat fint. Orsak att det började krångla? Det enda jag vet är att jag kopplat loss batteriet någon dag tidigare och kanske hade det med saken att göra. Svekke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.