|
|
|
|---|---|
|
Någon som varit och kollat? Länk Vore kul om någon som varit där kunde komma med lite komentarer om bilen.. | |
|
Japp! Va å kolla på den i förra veckan. Det luktar ny bil! =) Det enda som jag e fundersam över är att pedalerna och växelknoppen ser lite slitna ut... :-/ Men det kanske e nån med tunga skor som har kört den. Fiiiiiiin e den iallafall! =) Han begär 300000. Mvh Tobias |
|
| Kul med en så fin bil! Hoppas att nästa ägare tar väl hand om den. Jag blir dock MYCKET förvånad över en sliten växelknopp/padalgummi på 1400 mil! Min bil på 10k mil har snorfin inredning, som ny (grannarna här hemma som inte har koll på bmw modeller trodde att det var en 00:a typ). hmm... Hur var historiken på bilen? Vad fanns det för papper? | |
|
Hej! Det finns servicebok på bilen men den är inte ifylld. Mvh ///CJ |
|
|
Nä... Han påstod att seriven inte skall göras förrän 2000mil... :-/ Men finns det typ inga kontroll-servicar som ska göras? E det inte extra petigt på M3an? Skuuuuumt! Mvh Tobias |
|
| Slitna pedaler och knopp?? 1400 mil? Hmm, den ekvationen har jag väldigt svårt att förstå... Kanske om det är 1400 mil på bana... *s* | |
|
Han har väl 2 st stående där?? Den Ni pratar om har stått där 1 år snart.... Kommer ihåg för jag frågade också om serviceboken. "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
|
Årsservice ska man ju göra på alla BMW MVH KJELLEN |
|
|
Inte för att jag e expert men i min servicebok (för en 325Ci 2001) finns intervallerna angivna och där står att M3an (i och för sig E46an) skall genomgå nån form av injusteringsservice vid 200 mil (eller om det var 400 mil). |
|
|
Va!! är det slita pedaler på den som gått 1400 mil? den borde ju snudd på lukta ny fortfarande. Är det inte den andra som är lite sliten på pedaler och knopp. Blir nog till att åka ut dit och skaffa sig en egen bild det hela... tack för alla svar Arvid |
|
|
Tja! Visst luktar den ny, men jag tyckte pedalerna såg slitna ut... Men de kanske var smutsiga. Det va inte direkt så att man stack ned huvudet under ratten =) Det står också något om injusterings-serivce i min bok också... Mvh Tobbe |
|
|
Nybilsdoft finns på flaska för att spraya i kupén! Mvh |
|
matwip |
1400 mil på 6-7 år låter lite väl lite, knappt inkörd. Det blir inte många mil i veckan. Förmodligen en import? och då borde den ha gått betydligt längre. Ser i.a.f snygg ut på bilden. Men 300.000? Njae.... Mvh. matwip |
|
Den SKA vara servad varje år. Olja e färskvara och ska bytas även om bilen står stilla och detta är viktigt. Enligt min instuktionsbok ska bilen servas efter c:a 500 mil, och även karossinspekteras. Kollade du så att det var serviceboken till just DEN bilen, bilhandlaren har kanske skaffat en ny? När importerades den? Är någon seriöst intresserad av bilen bör den tyska historiken kollas upp, för 1400 mil låter otroligt. PS. Ett ganska bra sätt är att kolla inne i hjulhusen (ni vet hur slitet det brukar se ut efter ett par tusen mil). DS. |
|
|
328-Johan: kan även tillägga det att en bil som har några tusen mil även kan vara i nyskick i hjulhusena! kan säga det att min fars M535-87 som har gått lite över 8000 mil är i nyskick, all färg finns kvar på fjäderbenet samt i hjulhuset, kan även säga att skruvarna på diffen fortfarande ser nya ut! Ska det vara på det viset?! |
|
|
Jag känner försäljaren av den bilen privat. Den är bra, inga problem med den bilen. Slitna pedaler???? Jag har suttit i den bilen ofta, har aldrig tänkt på det? Han som säljer bilen är mycket seriös. Anledningen att den stått hos honom i över 1 år är att han vill ha 300000:- för den, inte en krona mindre. får han inte det så får den stå kvar och blänka fin reklam i stället. Den som är intresserad bör kolla upp historiken på den, då kommer han att bli ännu nöjdare med bilen |
|
| Jag antar att det är Autotaktik vi talar om. Minns att jag ringde honom för ett halvår sedan om denna bilen. Då lät det som om man "vet vad man pratar om, och vet vad detta är för bil" så var priset förhandlingsbart. Enligt försäljaren så var priset satt högt så att den inte skall bli en kungsgate-racer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.