|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
| Hur fungerar det? Hur får man in datan? Jag ha iPhone,iPad ingen android tyvärr. | |
| Du installerar Virtualdyno på din Windows laptop. Ta en logg med cobb ap , importera logga till dator. Starta virtual dyno. välj din bil och ladda upp den . Du måste köra en 3 växel från typ 2000 till du växlar till 4 och stoppa den. | |
| så här ser det ut till exempel. Steg 1 plus Länk | |
|
Okej tack. En fråga till, när man ska logga med AP så frågar den efter vad som ska loggas, vad ska jag välja där ? Finns massor med val med tändning mm. |
|
| låt den vara som den är . rör ingenting. Den loggar allt som behövs om det finns en problem så cobb kan hjälpa. När du är in i datalog välj typ boost (näst sist) men den kommer att logga massor mer. | |
| by the way den frågar inte vad du ska logga men vad du vill se. | |
| Okej då förstår jag. Får testa det. Tack för hjälpen. | |
|
Bilen, Oavsett om du tycker dig känna av någon mattning eller inte, så är det rätt stor skillnad på steg1 och steg 1+.. ------- Min bil suger inte... |
|
|
Så kan det vara, men jag hittar inte några effektkurvor för steg 1+ på cobbtunings sida. Utan jag tänkte lite på det som skrivits i 335 tråden. Där någon skrev att skillnaden mellan FMIC och utan egentligen bara är att bilen "mattas" snabbare utan FMIC. Hur stor skillnad upplever du att det är? Funderar på om det är värt FMIC. |
|
|
Kolla Enritas länk. Nästan 350hp på hjulen med steg1+.. Du har nog inte över 310 på steg1 aggressive. Och knappt 300 på steg1 sport. 240 original. ------- Min bil suger inte... |
|
|
bäst är att ni gör en logg med stock mappen och med steg 1 eller steg 1+ så ni ser delta. Om ni tar den på exakt detsamma väg , med detsamma vikt iställd , detsamma bensin nivå och ungefär detsamma ute temp kommer ni att få väldigt nära och riktiga resultat. Jag tog 10 loggar igår och alla var + och - 10 whp från varandra. |
|
|
Det du läste var kanske när man inte mappar om bilen? Isf kan det med "mattningen" stämma. Men nu har ju cobb släppt FMIC-mapparna(stg1+), och då är det stor skillnad. ------- Min bil suger inte... |
|
| Jag var på och pillade på vilka värden som skulle loggas/visas igår. Vet någon vilka värden som var standard? Eller i alla fall vilka värden som är intressanta för att mäta med virtual dyno och kanske lite värden för att se att bilen mår bra. | |
|
Jag svarar på min egen fråga! Hittade detta: Länk Där står standardvärdena om man scrollar ner lite! |
|
|
får väcka lite liv i den här tråden igen:) jag är nu en STOLT ägare av en 135i -10 är det fort cobb som gäller? vill ha något som är väl prövat, utan man krångel osv... lätt att hitta svenskar dom är väl insatta om man skulle stötta på trubbel. |
|
| Jag undrar hur det är om man byter DP och har ett preformece system, vad säger dom på bes? | |
| vilken motor har 135i ? n54 eller n55? | |
|
N55 |
|
|
SBP eller motsvarande organisation "ser" normalt inget så länge som ljudnivå och avgasvärden ligger inom gränserna. Din BMW-verkstad "ser" normalt inget om det inte triggas felkoder. Ska du köra med DP+system utan kattar så klarar du normalt inte avgasvärdena under besiktningen. |
|
| men det som jag funderar mest på är..... om jag nu byter till en annan DP så försvinner ju 2 st katter, även om man har 2st katter, är kvar på hela systemet så. så kommer kansce värdena vara bra, men det som gör mig mest nervös är med lambda somden, så man inte får en satans massa felkoder | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.