|
|
|
|---|---|
|
Vänster bakdörr har hakat upp sig. Den sitter fast i låst läge så det går inte att öppna dörren. Hur ska man göra för att ta loss dörrsidan när dörren är stängd? Går det överhuvudtaget? Några tips och trix? Måste man kunna öppna dörren när det vankas bes? Vad säger bilprovningen om det? | |
|
Låter som låsmotorn har sagt upp sig så den inte kan låsa upp dörren, det gjorde den för mig när jag hade E34. Det går faktiskt att få bort dörrsidan när dörren är stängd, även om det är bökigt. Börja med att plocka bort baksätet. Ev. kan du behöva släppa lite på ryggstödet också på den sidan. Sen är det bara att lirka dörrsidan innåt-uppåt. Du får nog offra en del plastclips som håller fast dörrsidan, men det finns nya på bmw. När dörrsidan väl är borta så kommer du lätt åt låsarmen för att kunna låsa upp dörren. |
|
|
Kika här: Länk //Roger |
|
|
Min polare tog en mindre skruvmejsel och böjde den i kanske 110 grader och med den lirkade han sit in och fick loss clipsen. sen är de bara och veva ner rutan o ta tag nånstans inne och dra uppot och om den inte släpper så ta en platt mejsel och lirka lite längst upp mot listen. Beemer 4 Life! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.