|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med min bil den far och kokar för mig.. Det är en 325 med 328 motor i.. Jag har kollat på vattenpumpen och termostaten och dom funkar båda 2.. Vart ska man börja felsöka? Har även kollat komprecionen och den e ok och det är inge vatten i oljan! | |
| luft i kylarsystemet? | |
|
Ett tag tänkte jag sänka min bil i sjön pga att den gick varm ibland, inte alltid och vad jag tror endast när man körde hårt. Var 99%säker på att toppen/packningen hade stuckit. Luftade den flera gånger,, ändå blev bilen varm ibland, bara ibland. Luftade några gånger till och hade bilen på tomgång ca 1 timme en gång, skönt tänkte jag eftersom tempen inte gick upp. Åkte iväg och körde den lite håradre, då gick tempen upp.. Luftade ett par gånger igen och nu är allt frid och fröjd, peppar peppar... Fortfarande när jag är ute och åker så håller jag extra koll på tempmätaren, kollar att jag får värme in i coupen ibland, varje gång jag stannar så känner jag på kylarslangarna så de inte är jättemycket tryck i dem, samt håller stenkoll på vatten nivån.. Detta var inte direkt något svar på din fråga men det kan alltid vara ett litet ljus innan du allvarligt börjar fundera på att skrota skiten, ha detta i bakhuvet då.. Lycka till! |
|
|
Fläktkopplingen? Klassiskt BMW fel... När blir den varm förresten...när du är ute och kör eller stillastående? Eller båda kanske? |
|
|
när den håller på att bli varm testa att varva upp motorn o kolla ifall tempen går ner. såfort du ser att den e på väg upp i temp så varvar du motorn... |
|
|
Tack för svaren, ska försöka att lufta den ett par gånger till då.. Är ju värt att prova innan man börjar med nått stort projekt Den blir varm både när den står och när man kör den.. |
|
| dom här motorerna äv väligt svår luftade men om man lyfter upp bilen framtill så går de lättare.. har haft luftnigs problem många ggr med dom här bilarna men lyfter alltid upp dom nu och då går de tok bra:D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.