AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.005

Min nya mk4 navigator vill inte gå igång...

Visa användare
151
hfw
430D Gran Coupé -15
Jag köpte en mk4 på ebay för att uppgradera min mk3'a i min M5 E39 -01, och hade in den till M-bilar i Västerås.

De fick inte ut ett dyft ur apparaten (fast jag berättade att den ursprungligen var till en Z4 och enligt utsago skulle vara i "rått" tillstånd och eventuellt behöva en initialisering)!
Därefter har jag prövat att boota med v29-skivan, köra en hardboot på hela bilen (koppla loss minuskabeln) ja rubbet...
Skivan med SWv29 poppar in och tuggar runt ett tag men sedan stannar processen av och ingenting visas på skärmen, förrän efter ett tag då någon sorts default-skärm dyker upp utan Navi-alternativet ???

Jag har tidigare uppgraderat mjukvaran i en mk4 och det gick hur smidigt som helst och jag vill gärna tro att jag inte är helt bakom flötet.

Jag har alltså en apparat som enligt artikelnummer skall vara till en Z4 (65906942908, tillverkad 2004-05... det står "05-04" på den). Den sägs vara till navigationssystem 606 men också fungera till 609.
Det sägs (bla. här) att det inte spelar någon roll vilket navigationssystem - pilar eller karta - läsaren är till för eftersom det bara är en fråga om initialisering...

Är det något jag glömt eller är det något jag måste påpeka för M-bilar ?
(håll knappen "meny" intrykt samtidigt som du slår på tändningen och petar dig i näsan)

Anyone out there ?
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Antagligen har du fått en MK4 avsedd för business navin utan färgskärm. Du har fel mjukvara i navin då. BMW ska kunna tanka in rätt mjukvara till dig. Alternativ får du ordna det med ett program som heter Navcoder. Du hittar mer om det på Länk .

/Johan

Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi.
tr
80
tryffen
530 IM -01
Jag har samma problem var kan jag hitta Navcoder hittar det inte på x5world.

MVH
Kristian
Visa användare
134
DLux
MB AMG C43 -17 (S205)
MB SLK 55 AMG -09 (R171)
Navcoder hittar du här:
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.