AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.369

Släpper bilprovningen igenom dåliga silentblock?

hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

Silentblocken börjar bli kassa. Skall byta men undrar om kärran kan besiktigas först eller kommer det bli anmärkning på detta?
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Jag har besiktigat med dåliga silentblock på E32:an utan att få anmärkning. Det var faktsikt så att jag bad dem kolla vad det var som lät från bakvagnen, då fann besiktningsmannen att ett hade släppt i helt i vulkningen. Eftersom det inte bedömdes som ett trafikfarligt fel blev det ingen anmärkning.

Det kan ju vara annorlunda på E36 och bero på ur slitna de är.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

OK - tack för svar. Chansar så får vi se...
Sp
210
Sparc
330e -22
Så länge det inte påverkar säkerheten går det bra.
Jag har ett par bussningar i framvagnen som är dåliga, men det var inga problem då jag besiktade. De påverkar bara komfort och visst missljud.

Jag tror det går bra.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Besiktningen kollar nuförtiden dessa block har jag märkt,och ger anmärkning om någon/båda är så dåliga att det enligt besiktningsteknikern påverkar vägegenskaperna iaf...förr kollades aldrig dessa block vad jag kan minnas.

Mvh Janne.
Haha! jag besiktade med sprucket golv och många kassa bussningar i bakvagnen... Besiktningsresultatet är uppenbart godtyckligt.
Tycker dock dem borde sett det?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ofta så är bilen i besiktningshallen kanske 10-15 minuter i snitt...Min bil(735:an) var i hallen ca 30minuter nu sist och han hittade rostiga bakre bromsrör+att signalhornet inte gav den signal han förväntade sig(se annan tråd) :)

Men visst,det är en bedömning som de gör,lite beroende på vilken "dagsform" och tid han/hon har på sig i snitt...
Mycket kan missas och omvänt mycket "petitesser" kan de haka upp sig på..så är det.

Men resultatet visar sig i en "bra" vagnpark i Sverige "totalt sett"...

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.