|
|
|
|---|---|
| Silentblocken börjar bli kassa. Skall byta men undrar om kärran kan besiktigas först eller kommer det bli anmärkning på detta? | |
|
Jag har besiktigat med dåliga silentblock på E32:an utan att få anmärkning. Det var faktsikt så att jag bad dem kolla vad det var som lät från bakvagnen, då fann besiktningsmannen att ett hade släppt i helt i vulkningen. Eftersom det inte bedömdes som ett trafikfarligt fel blev det ingen anmärkning. Det kan ju vara annorlunda på E36 och bero på ur slitna de är. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| OK - tack för svar. Chansar så får vi se... | |
|
Så länge det inte påverkar säkerheten går det bra. Jag har ett par bussningar i framvagnen som är dåliga, men det var inga problem då jag besiktade. De påverkar bara komfort och visst missljud. Jag tror det går bra. |
|
|
Besiktningen kollar nuförtiden dessa block har jag märkt,och ger anmärkning om någon/båda är så dåliga att det enligt besiktningsteknikern påverkar vägegenskaperna iaf...förr kollades aldrig dessa block vad jag kan minnas. Mvh Janne. |
|
|
Haha! jag besiktade med sprucket golv och många kassa bussningar i bakvagnen... Besiktningsresultatet är uppenbart godtyckligt. Tycker dock dem borde sett det? |
|
|
Ofta så är bilen i besiktningshallen kanske 10-15 minuter i snitt...Min bil(735:an) var i hallen ca 30minuter nu sist och han hittade rostiga bakre bromsrör+att signalhornet inte gav den signal han förväntade sig(se annan tråd) :) Men visst,det är en bedömning som de gör,lite beroende på vilken "dagsform" och tid han/hon har på sig i snitt... Mycket kan missas och omvänt mycket "petitesser" kan de haka upp sig på..så är det. Men resultatet visar sig i en "bra" vagnpark i Sverige "totalt sett"... Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.