|
|
|
|---|---|
|
Hej igen, så fort CAB:en funkar igen så skall jag ge mig på de vibrationer i ratten som uppkommer vid drygt 100 km/h och sedan upphör igen strax efter 110 km/h. Jag har kollat runt efter information på nätet och hittat en del intressanta förslag... 1. Controll rod? Styrstag kanske...där det sägs att bussningarna börjar glappa relativt snabbt 2. Smuts/rost mellan fälg och bromsskiva 3. För stora centrumhål i fälgarna som påverkar centreringen 4. spacrar 5. obalanserade fälgar eller orunda däck 6. skeva bromsskivor Har nån upplevt samma problem, och hittat nån lösning på vibrationerna? cab325 | |
|
Tror på nummer fem. ///Micke Min cabrio Länk |
|
|
skulle oxå tro på nr 5 som Micke. // M.V.H. Daniel |
|
|
Hej, Har nu balanserat framdäcken...vibrationerna avtog en aning...men finns fortfarande kvar. Återkommer med svar när jag har hittat lösningen. |
|
| du skal ju balancere alla 4 ... | |
|
Jag har samma problem med min. Efter att ha balancerat hjulen (alla 4) problemet låg kvar. Monterade navringar, problemet kvar. Kontrlollerade framvagnen i verkstad, problemet kvar. Efter ca 1 år nu har jag kommit fram till att den vänstra bromsen ligger åt då och då (ja inte alltid!). Det roliga är ju att både skivorna och klossarna är nya. Iaf, allt blir ju varmt där och skivan är nog inte lika rak som den var från början. Säger nu inte att detta är ditt problem men det kanske är värt att känna efter ovanligt mycket värme från bromsarna när du har kört ett tag. Karl F. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.