|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag köpte en Z3a för ca 1 månad sen. Har inte haft problem dom första veckorna. men förra veckan blev bilen överhettad och jag var tvungen att lämna den parkerad en fin sommardag :( provade dagen efter att starta den och då var temperaturen normal. körde ca 1mil utan problem. Ännu en dag senare så började jag höra konstiga ljud från motorrummet. Det låter ungefär som när man rullar ett löst hjullager.. ljudet låter högre när man gasar när bilen är på tomgång och i växel. det kommer också ett konstigt ljud när man vrider på ratten, ungefär som när man drar järn mot järn. Spelade in ett litet klipp med mobilen ifall det kan hjälpa er att hjälpa mig :) Länk Tack på förhand | |
|
Hej!! En ren gissning! Någonting med vattenpumpen kanske, och om det är samma drivrem till styrservo som till vattenpumpen så kanske ljudet ändrar sig när du vrider på ratten. Men den stora frågan är ju varför den gick varm!! |
|
|
aahh så skönt när saker och ting löser sig på ett enkelt sätt. Det var bara att fylla i kylvätska och servo olja... jag är rätt rutten på bilar :P men men.. man lär sig något nytt varje dag :) |
|
|
Du bör nog kolla upp varför din motor går varm, det är aldrig bra när det händer men framförallt så är BMW-motorn riktigt känslig. Skeva topplock är inte ovanligt med läckage som följd. Hasse Z3 |
|
| Se till att kylsystemet är ordentligt luftat .. | |
| sen så ska det ju inte försvinna vatten ur kylaren bara sådär heller.. har du fått fylla på vatten nu så kommer du att få fylla på igen, och du har alltså ett problem att bilen tar vatten för dig.. kolla upp varför den gör det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.