|
|
|
|---|---|
BMW... |
Jag skulle gärna ta emot information om denna bil, helst av folk som äger den. Är det ett bra köp? Jag har hört att rattvinkeln är lite knasig, är det något man lider av eller vänjer man sig? |
|
den har ställbar. BEROR PÅ VILKEN ÅRSMODEL 77-81 HÖG BRÄNSLEFÖRBRUKNING DME1 INSPRUTNING 82 KOM DME2 SJÖNK MED 5DL TILL CA 1,1 HÅLLER PÅ ATT RENOVERA MIN ÖGONSTEN 80ÅRS MODEL FRÅN SAUDIARABIEN. |
|
| Har vid åtskilliga tillfällen kört farsgubbens mycket fina 635csi -88 och kan meddela att man sitter aldeles förträffligt men väldigt lågt. Jag som är 1.85 känner mig ganska liten i den. Det är nog mest detta som känns lite avigt jämfört med exempelvis en E28. Eftersom man sitter så lågt kan det ibland kännas som att ratten sitter en aning högt men man vänjer sig fort och sen är det inget man tänker på. | |
| Körställningen är lite som i en E21 men ratten går att sänka med lite brickor och längre bultar. Man vänjer sig efter en halvtimme eller liknande. Det är inte som att köra Fiat eller Alfa. Sen är stolarna justerbara på höjden om man har M-sportstolar. | |
| Någon som kan ge boschnumren eller BMW numret till insprutningsreläet samt kallstartsreläet till 635 80? Jag saknar dessa och behöver dem. | |
|
En 635a köper man för att man faller för modellen. Den snyggaste kupé som någonsin byggts! Det är med känsla man köper och kör den. Sen får ekonomi och ergonomi komma i andra hand. Jag är dryga en å nitti, men sitter skapligt bra, men det blir ingen plats i baksätet med ryggstödet så bakåtlutat. Och visst sitter man lågt, men det hör ju till. Vill man sitta högt får man köpa en Jeep. Eller en 5-serie, där har jag en känsla av att sätet är i högsta läge, fast det är längst ner. Bilar är väl sällan bra köp. Men jag tror en fin/bra 635a står sig bra i pris (dom blir färre och färre) om man sköter den. Kultbilar brukar ju 'bottna' prismässigt och sen öka i pris. Har haft en Folka 1302 Cab som jag körde med i tre år och fick ut 30% mer för än vad jag betalade, utan att kosta på den nånting utom löpande service. Men som sagt, det är mycket känsla och hjärta. Och 635an uppmärksammas! Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
BMW... |
Jo, det är sant en 635a går man inte och köper hur somhelst. jag har altid gillat denna bil och som sagt går jag i tankarna att uppfylla denna dröm... |
| Det är en kombination av utseende och motor som avgör köpet. | |
|
BMW... Jag köpte en 635 CSi -85 för ca 2 mån sedan. Den har gått 9300 mil och är i väldigt bra skick. Jag är helnöjd med bilen. Det är kul när man är ute och åker och man ser i backspegeln att t.ex mammor med barnvagn vänder sig om och tittar en lång stund,så det är en riktig "headturner". Det där med rattvinkeln har jag inte ens tänkt på så det kan ju inte vara så illa. Angående bränsleförbrukningen så hade bilen dragit 1.05 blandat sist jag tankade,jag hade väntat mig mer. En orsak till den låga förbrukningen ligger nog i den höga utväxlingen, den varvar ca 2100 rpm i 110 km/h. Köp en 635 om du hittar ett fint exemplar,men akta dig för rostburkar MVH Jörgen "Bilen är din borg,i bilen sitter kungen och medtrafikanterna är ditt hov!" |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
En av de absolut vackraste bilar som finns, PÅ Gelleråsen stod det en svart M6 som man tappade andan av att bara titta på. Rullar som skärmsläckare ihop med bla "Redarnas" fina 635 som han tyvärr sålt. MVH Hasso |
BMW... |
Vad tror ni man ska betala för en 83-88? PS. Jag är ju bara 17 år, men en 635a har altid legat mig varmt om hjärtat.=) |
|
hasso: Måste hålla med, den svarta M6:an var bland det absolut snyggaste jag sett. |
|
|
->BMW Jag var också 17år när jag köpte min 635:a -82! har kört nu med den i 1år vinter och sommar! utan större problem! jag är nästan helt nöjd med den! det är bara det att jag skulle vilja ha modellen nyare! min är den som är före 82! drar rätt mycket soppa, 1.3-1,4! så mitt råd är att köp en av de nyare modellerna! men en M6:a skulle vara det bästa! men den är säkert mycket dyrare i reserv delar! och att rattvinkeln skulle var kansig har jag inte märkt! |
|
| Tycker inte att det ?r konstigare rattvinkel i en E24 ?n vad det ?r i tex E28, E21 eller E30... | |
|
Det jag kan säga om 635:an är att karossdelarna är svindyra. Kolla framskärmspriserna till att börja med.. Tror dem kostade ca 7000kr/stycket när jag kollade sist på BMW. Mvh Janne. |
|
|
Svårt att säga vad den kostar. Beror mycket på skicket. Jag har sett allt från riktigt nerkörda, skitiga, rostiga till riktiga toppex. Jag höll litet koll på priser och utbud bla på BMWPower, där det är lätt att plocka fram Säljannonser. Finns ju även en uppsjö andra sajter med bilannonser, så det är bara att surfa dit med jämna mellanrum. Själv är både 635an och min 520 importerade för några år sen. Fast jag köpte dom i Sverige. Många är ju tveksamma till importer, men en fördel är ju att dom bilarna inte varit utsatta för våra saltiga vintrar. 635an fick tom "beröm" hos Bilprovningen för sitt fräscha underrede. Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Ska du köpa en så satsa på en bil du kan syna själv eller med hjälp av en kunnig person. Bilmodellen har en förmåga att dölja mängder med fel som kommer fram när man börjar skruva med den. Rosten vill gärna också äta på karossen. Och det är inte speciellt roligt att hålla på med. Det värsta av allt är nog att det finns mängder av bilar som är upplagade på fel sätt för att man snabbt vill bli av med ett bekymmer. Hittar du en bil som du tror på så kommer du få en bil som är helt underbar att köra, man får KÖRA bilkanske,inte lika fort som moderna bilar men en känsla som är obeskrivbar. Det känns i ryggraden hur bilen kommer att uppträda. Och som sagt så kommer du få en bil som alla vänder sig om och alla kommer ihåg som en av dom snyggaste BMW modeller som gjorts. Lycka till med eventuellt inköp. |
|
|
Kan bara intyga att E24 är en mycket trevlig bil, speciellt M6:an. En mer välbyggd bil till det pris bilen idag betingar är svårt att hitta. Men som sagt, lägg gärna lite mer pengar på ett bra exemplar från början än att snåla in på en billigare lite mer tvivalaktig bil, det lönar sig garanterat i längden. Som med alla bilar med någon anknytning till Karmann så är detta intimt förknippat med rost i stora mängder, dock gjordes en rad förbättringar från och med 83 års modell då BMW tog över tillverkningen. Tyskimporterade bilar, speciellt från sydtyskland är i allmänhet i mycket gott skick vad det gäller rost, vad det gäller service varierar detta lika mycket som med bilar sålda nya i Sverige. Jämfört med andra äldre BMW coupéer så håller jag nog E9 för att vara den som ger mest körglädje, och E120 (2000CS) en glidarbil med extremt påkostad detaljfinish. Johan |
|
BMW... |
Hur många hästkrafter har 628:an, 188 lr? |
|
184hk. Mvh janne. |
|
|
här är en bra länk: Länk Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.