|
|
|
|---|---|
| Ska testa den nya plusboxen till min 120d, se om det blir någe fart kärran. | |
| Spännande! Återkom med dina intryck sen! Om du har möjlighet kan du ju mäta lite intervall före och efter med boxen. Tex 60-100 på treans växel. | |
|
Riktigt spännande! Jag har länge väntat på plusboxen och kommer förmodligen att montera en efter första servicen. Återkom med resultat gärna lite tider om du orkar ta några? Kolla även förbrukningen! |
|
| Hej jo jag ska göra det lite senare, ska köra in den först, den har bara gått drygt 100 mil, så det kommer nog att gå ännu bättre sen. MEn vilken skillnad det blev, nu kan man ju köra om lite:) behöver inte växla ner heller, utan det är bara och trycka lite på gasen även fast man har 6:an växel så tuffar den på. Riktigt roligt blev det, super nöjd än så länge. Hoppas inget går sönder nu bara:( | |
|
Partikelfiltret kommer garanterat att sättas igen snabbare med boxen. Sen om det sker om 1mån eller 10år låter jag vara osagt, men snabbare kommer det gå. Men nu ska jag inte bara vara tråkig, det är ju alltid kul med mer effekt :) |
|
|
Ok ja det kommer det säkert att göra, men går inte det att byta ut, eller det kanske är jätte dyrt och krångligt:) Jaja man lever bara en gång, går den sönder så är det inte så mycket att göra åt det. |
|
| Härligt att plusboxen till 120d har kommit. Ska lägga en beställning på en gång! | |
|
Trevligt att få lite mera pulver i bilen.Själv väntar jag på att få bilen programmerad men d lär int ska gå ännu. Kanske Promotech boxen sku vara ett alt. Med programmering blev jag nog lovad lite mera effekt och vrid. Naim , är det och ryker någåt när du ger ordentligt med gas? |
|
| Intressant inlägg om partikelfiltret nagge. Dy tycks arbeta med utvecklingen av effektmodulen som kan komma med sådana påståenden. | |
| Lite sunt förnuft är allt som behövs, en effektbox kan aldrig styra regenereringscyklerna av partikelfiltret, något som måste göras oftare när du trimmar motorn. Men det visste du väl redan? | |
| Mer frekvent regenerering behövs vid ofullständig förbränning (mera sotning). Vilka produkter orsakar mer sotning? Finns det produkter som t.o.m. kan tillföra mer luft? Så trött på "lekstugeforum" där det generaliseras och "proffstycks"... | |
|
Claesson: Varför hänger du här om du är så trött på oss "experter"? __________________________________________________ Iofs ska väl Promotechs Plusbox kunna höja laddtrycket enligt dem själva: Länk "Effektmoduler försedda med en PLUS mjukvara får en lättare laddtrycksökning för att kunna utvinna ytterligare effekthöjning." CR5xx PLUS ska tydligen kunna hålla partiklarna på vettig nivå också: Länk "Anpassade för partikelfilter. Ett extra kontaktpar ansluts på bilar utrustade med partikelfilter för att kunna kontrollera avgastemperaturen, utan att behöva begränsa effektökningen." Mvh |
|
|
Har fått hem min plusbox (eller den ligger hos posten), och den ska ge blygsamma ca 0.1 bars laddhöjning om jag förstod det hela rätt, men jag vet inte i vilket intervall. Ska bli kul och se hur mycket mer mos mot original det blir =) |
|
|
Vänligen återkom med resultat. Jag funderar på att innan jag köper PLUS-boxen köra ett rototest på min 120d och sedan ett rototest med boxen monterad. Allt detta för att se hur nära siffrorna är verkligheten. 0,1 bars höjning, märks detta ens av? Man börjar undra om PLUS boxen verkligen höjer laddtrycket, kanske bara ett trick för att sälja en dyr produkt dyrare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.