AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
447

Varför framstår alla andra bilar som skräp!

da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Hej, alltså jag kan inte fatta detta, kanske har man blivit helt skadad eller någonting sånt. Jag har nu letat bil i snart 4-5 månader, hela tiden har siktet varit på en trevlig BMW. Men man är ju inte dummar än att man vill veta vad man kan få för andra bilar för sina surt förvärvade och skattade kulor, man åker ut och kollar vad som finns i 150' klassen. Tar en sväng till den lokala Volvo handlaren och kollar vad som erbjuds, öppnar dörren till en V40 2.0, visst inget fel på bilen alls, men är det kul? Klämmer på instrument panelen ”knirr knarr” ingen finish alls, öppnar dörren till 850 stänger direkt; ”Klaklonk” låter som en masonitdörr, som det ligger tomma ölburkar i, plastlisterna på sidorna är helt gråa, ingen affär idag heller. Åker till Audi handlaren, kliver in i en Audi 100 som gått 26 000 mil och som de ska ha 119’ för, allt känns slappt och ”förbrukat”. Någon säger att du får en nästan ny Toyota Avensis för 150’,åker och kollar, öppnar dörren plast plast plast, ingen myskänsla alls, konstig hemslöjdsklädsel osv osv. Som vanligt när man tar en sådan här tur så brukar det alltid sluta hos den lokala BMW handlaren och vips så är man tillbaka på ruta 1. Alltså jag menar inte att någon av de andra bilarna är dåliga eller någonting sånt, många av de bilarna jag kollat på är antagligen ett bättre alternativ i alla fall ekonomiskt, det jag menar är att de inte har det där som man tydligen bara kan hitta i BMW, går inte att beskriva vad det är. Kanske är jag naiv och helt hjärntvättad, vad vet jag. Kanske bör nämna att de bilar jag brukar jämföra andra bilar mot är e46 & e39. Vet inte vad jag vill få ut av detta meddelande, men jag antar att andra känner eller har känt samma sak.

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Man får en väldigt fin BMW för 150papp.

MVH
Hasso
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Det är mer ekonomiskt att äta pasta och grönsaker hela livet också - men hur kul är det?! ;) För 150' spänn bör du ju få en fräsch 328 -97. Bara att leta vidare...

roadZter
Har också tänkt på samma sak. Sen jag köpte BMW så har jag vissa gånger tänkt på att byta, har kollat på olika märken men det har alltid vart nått man hört om den bilen som inte är bra eller sett själv som gjort att man tillslut ändå köpt en BMW ändå och man känner sig alltid nöjd.

Just nu kan jag inte tänka mig ett annat märke, funderade ett tag på att skaffa en touring kollade på en hel del olika bilmärken men det var alltid nått med modellen som gjorde att man inte blev nöjd...just nu känns det som om jag alltid kommer att åka BMW.

Patrik L
mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Jag fick min bil för 149'. Helt oslagbart val i den prisklassen. En 328 -97 må vara fin den också, funderade på en sån ett tag, men inredning, teknik och komfort samsat med fin prestanda och låg bränsleförbrukning i 528:an gjorde valet ganska enkelt.

Micke
fj
160
fjalar
Tesla Model 3 LR AWD -19
VW Tiguan TSI DSG -18
Precis detta fenomen har jag fått känna på den senaste månaden.

Var inne på att köpa en 525 E34, men efter att inte ha hittat någon lämplig kandidat började jag kika runt bland andra tillverkare.

Många märken senare är jag nu tillbaks och letar efter en 525 E34 ;)

Bakhjulsdrift!
Vettiga material på interiören!
Bra prestanda kontra förbrukning!
Design!
Motorljud!

Vid närmare eftertanke kanske det inte är så konstigt att BMW känns så mycker mer rätt ;)
sugen
q
sugen
Du låter precis som jag, har tidigare haft tjänstebilar som Ford, SAAB och Volvo, 95:an var ganska kul men V70:n var rena plastgrisen, så även Mondeon. Nu behöver jag köpa bil privat och har pastnat för BMW 740, vilket kanske inte är den allra billigaste men ack så grym. Just nu saknas pengarna för en 740 så jag kollar runt på andra bilar tills det är läge för en 740. Det kvittar vilken bil jag provar så hittar jag en massa fel som jag vet kommer reta gallfeber på mig, typ knarrande paneler i plast och allmänt plastigt volymprodukts krafs. Fan, jag skulle aldrig ha provkört BMW...
sugen, E39:orna börjar på 120 000kr ungefär. För 150' får du kanske en 98:a med 13 000 mil, ganska vettigt, tycker jag...(som ägare till en) :)

/Manray/
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Min far har ett roligt uttryck för alla bilar förutom BMW; "flingbilar", sådana där små plastbilar som man får med i Kellogspaktet ;)

Har mer eller mindre bestämt mig för en e39 av 97/98 årsmodell, problemmet är bara att man är så jädrans kräsen vad gäller skick mm.

mo
267
moonflower
525 TDS Touring -93
320 Cab -90
M5 -89
635 Csi -85
728i -84
OJ vad rätt du har! Det finns ju trots allt ganska många fina bilar av varierande märken, och visst kan jag beundra en snygg audi eller vad det nu kan vara, men de är ju aldrig något seriöst alternativ! Trodde aldrig det skulle kännas så behagligt att vara hjärntvättad :-)!

let the Best Machine Win!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.