|
|
|
|---|---|
| Hej va iväg och kikade på 2st 320D Touring. Den första 320:n såg inte alls lika fin ut som i annonsen den såg sliten ut och de va en massa skavanker på den. Priset på den va 109.900 lite överpris tycker jag. Den andra 320:n såg fin ut mycket finare än den andra bilen men jag såg att krockbalken tittade fram bakom plåten på höger passagerardörr fram inte så snyggt kanske? Priset på denna bil va 119.000. Båda bilarna har gått 12000 mil. | |
|
Årsmodeller? Kanske länkar till annonser? ___ //Ulf |
|
|
Välkommen till forumet förresten :) ___ //Ulf |
|
| Tackar :) japp ska leta upp länkarna till bilarna. | |
|
Här kommer lite länkar: Länk Länk |
|
|
Detta är vad jag skulle kalla högriskbilar. 3-serie dieslar rullar vanligtvis väldigt långt i Tyskland/Italien och är populära bland bakgårdshandlarna att ta hem och på samma gång justera till mätaren en 5-10.000 mil. En av de mest ökända orterna för dessa bakgårdshandlare är av någon anledning just Örebro. En reko 320dT med 12.000 mil kostar i regel mer i Tyskland än i Sverige... Med slutledning av det vi vet om många handlare i Örebrotrakten, BMW-dieslar och av det du beskriver om bilarnas skick så skulle jag rekomendera dig att leta vidare. ___ //Ulf |
|
| Ok jo Örebro är kända för att de poppar upp en massa bilfirmor som bara kör med importbilar. Vem köper en 320 med smälld dörr? | |
| SATSA PÅ EN SVENSKSÅLD MEN BRA HISTORIK! Du har igen pengarna flera gånger om istället för att köpa nåt importerat mög. Jag menar en -02:a som rullat 9000 mil i tyskland, vilken tysk köpen en diesel och kör 1000-1500mil per år? | |
| Blir nog till leta köpa sig en svensksåld 320 DT i fint skick så slipper man överraskningar. Hittade en 320 DT -05 som står på Din Bilhall i Nerike och den har gått 7500 mil och dom begär 169000. De som jag blir nyfiken över är om den är svensksåld eller import? | |
|
Du kan nog räkna med att det är en import. Denna typ av handlare brukar var mycket tydliga med att ange om bilen är svensksåld. Alla bilder är också tagna så att regnr inte ska synas vilket jag (kanske något fördomsfull...) tolkar som att dom inte vill underlätta för folk att kolla upp bilen. ___ //Ulf |
|
|
Länk Här är länken till den bilen. Jo dom gör allt för att inte man ska kunna kolla upp bilen om mätarställning osv. Ska åka och kika på bilen och se om den är lika fin i verkligheten som på bilderna. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jämnför och kolla vad en sådan bil kostar i Tyskland tex , denna bil är en import om miltalet skulle stämma forfarande attraktiv hos en tysk kund tex och dyrare. Att överhuvudtaget hitta en E46 320DT 2004- 2005 med under 10.000mil på mobil.de är väl en bedrift. De flesta bilar som tas in är italienimport i Ö-o idag förövrigt. STOR försiktigthet och dubbelkollande är ett måste. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Gjorde en sökning Mobile.de på 320 DT -05 och jag hittade många som hade gått ungefär lika långt som den i Örebro. Den billgaste jag hittade i Tyskland låg på 11999 euro de blir 112000 i svenska kronor. När jag har hittat den rätta bilen då ska jag kolla mätarställning osv. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag sökte på kombi BMW 320 2004-2005 diesel 5-10.000 mil och fick endast två träffar. en 04 6000 mil före 13.900 och en 05 8000 mil för 23.492 men jag kanske gjorde fel i sökningen. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Ok jag sökte på 320DT bara på 05:or på 7500 mil och fick då upp en hel del bilar som matchade sökningen. Har nu varit och kikat på 05:an som står hos Din bilhall i Nerike den är tyskimporterad och huven är omlackad på den såg jag. Men annars va den väldigt fräsch. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.