|
|
|
|---|---|
|
Är mkt sugen på en M3 Cab men är lite osäker.. är ny här och uppskattar lite tips..: Jag är sugen på bilen på länken men är öppen för förslag.. Jag vill göra en OK affär dvs jag vill köpa en bil som jag sedan kan sälja utan allt för stort tapp i pris.. Nya M3 Cab kommer E46 då dyka i pris? SMG eller Manuell? Är det lika attraktivt på andrahandsmarknaden? Bilen nedan (import) har lite udda färgkombination (snygg tycker jag), är det bättre att välja mainstream silver el . Svart? Länk Tacksam för tips! /C | |
|
Den går bort för mig i.o.m att den förmodligen är vinterkörd. Mvh Markus |
|
|
Tycker den ser fin ut. Gråmetallic är ju knappast en udda färg, ovanlig möjligen men knappast udda. Inget som talar mot köp tycker jag. Med 6000 mil på mätaren är den troligen inte körd särskilt ofta på vintern, heller inget som talar mot tycker jag. Åk och titta på den! Tror M3 e46 fallit ganska mycket i pris redan men visst finns det risk att den fortsätter neråt når nya M3 cab:en kommer ut. |
|
|
Jag gillar combon sten hårt. Skulle vilja säga att man är rättså ensam om denna bil i Sverige. Titta på den, känn på den, köp den. Hehe.. kanske inte riktigt så men kolla upp den i alla fall. |
|
|
Nu vet jag inte hur många ägare denna M3an har haft, men ska man verkligen ta så hårt på det att den varit vinterkörd? Om den inte sålts med vinterhjul så kan de iaf varit vinterkörd fast det kunde stått i texten att den aldrig varit det. Har den haft några ägare så är det typ omöjligt att få reda på. 6000 mil på 5 år är inte så mycket. Tror inte den rullat så mycket på vintern. Bättre med en ärlig säljare som inte försöker gömma att den körts på vintern. // M.V.H. Daniel |
|
|
Vad jag försöker säga är att, bara för att det står i en annons att bilen inte är vinterkörd så behöver inte så vara fallet. // M.V.H. Daniel |
|
|
Det syns oftast om en bil är vinterkörd, dels blästring i front och på skärmarna bakom hjulen samt under på länkarmar, skruvar och andra metalldelar som ärgas eller blir rostbruna. Spajjs: Jag förstår resonemanget med vissa säljare som påstår att deras bil ej är vinterkörd och knappt ägt bilen ens och med flera tidigare ägare. /Micke Länk |
|
|
Den behöver inte vara vinterkörd bara för att den har hardtop. En kompis farsa hade en M3 cab individual, han köpte den med både vinterdäck och hardtop men körde den aldrig på vintern. Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Enl uppgift är kärd 4 år I Munchen 5500 mil året om men sparsamt. 1 år i Sverige. 2 ägare totalt 1 i Yskland en i Sverige. Den ska vara i fint skick med bergänsat med märken i fram. 8 i princip nya däck..Ska kolla den i dagarna.. Jag ser att denna kostade ca 510 i Sverige 03 plus navi, SMG och hard top. ca 600 då kan jag tänka? Borde denna inte sjunkit mer än 50% på 5 år? Kollar man priser på KVD ligger de lägre än på blocket.. vad gäller?? Tack för synpunkterna.. /C |
|
|
tomtom: du jämför väl inte med vraken på KVD? // M.V.H. Daniel |
|
| Precis, du kan knappast jämföra med KVD... | |
| klart inte .. jag menar deras värderingstjänst..!? bilpriser. de värderar denna till ca 280TKR.. | |
| Fyllde i lite snabbt och fick 285-300' men hittar du någon som verkar bättre så köp den! Tillgång och efterfråga... | |
|
Utgångpriset är 329 000 kr för cabben du länkar till. Tror inte att det är jättelätt att få sålt en M3 idag, så omöjligt borde det kanske inte vara att få ner den till 300 000kr? // M.V.H. Daniel |
|
|
En M3 e46 i bra skick, mil, ägare, historik, + lite godis kommer alltid att hålla ett högre värde än andra M3 E46 som saknar det nämnda. |
|
|
KVDs bilpriser måste vara något av ett skämt? Kollar man på en 02-03a som har rullat ca 8 000mil samt en som rullat upp till 1000 så skiljer det bara några tusenlappar i deras priser haha |
|
|
Vinterkörd eller ej är inne på "detaljområde" som lätt blir löjligt. I brist på bra skick kanske det är lämpligt att ta till :) VAd jag vet finns det vinter i andra länder också, typ tyskland.. om bilen gått 3 år i tyskland årent runt är den...vinterkörd.. Jag ska inte gnälla fööör mycket här då kanske man blir avstängd.. men det är ngt tröttsamt med alla personer/annonser etc. som INTE använder bilarna, aldrig gjort ngt med den för att bevisa ngn slags oskuld när den ska säljas ?! VAd är poängen här, bilar, oavsett pris, är byggda för att användas, oavsett land och lädervek.. -KVD eller bilpriser.se värderar bilarna, precis som den "gröna boken" hos handlaren, efter ålder och inte enbart miltal..mao "lönar" det sig inte att låta bli att köra bilen för att minska milen till säljdagen.. men det kankse inte var en nyhet :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.