|
|
|
|---|---|
|
Hände för ca en timme sen.. Jag bromsade in normalt inför en kurva och la i tvåan gasa ur kurvan, dock inte brutalt utan helt "svenssonmässigt", dvs normal körning. Då SMALL det till där bak, och sen small det likadant varje gång jag trampa ur och gasade.. När jag stannade och tittade under bilen så såg jag en lös bult som stack ut ur bakaxeln.. Den va helt lös så jag drog ut den, den hade gått helt av inne i bakaxeln!! Så halva bulten sitter kvar där inne nån stans.. Jag bad en kompis kolla på bakaxeln samtidigt som jag ställde mig i dragläge, han såg då att hela bakaxeln rörde på sig. Bulten sitter mitt på bakaxeln mitt under bilen i bilens "riktning" eller vad man ska säga. Den pekar med bulthuvudet framåt motorn så att säga. Nån som vet vad det är för bult och vad som hänt? Nån som råkat ut för samma sak? Mvh Gus | |
Hello Nasty |
Det är nog bulten till bussningen som håller bakaxelklumpen (diffen) som gått av. MVH/Henrik Kör tills det rasar |
| Ja det kan nog stämma. Undrar bara vad som går sönder om nåt sådant händer... | |
|
Det är inte säkert att nåt gått sönder, ta in bilen till en kunnig mekaniker så ska det nog inte vara så stora kostnader i att fixa det. mvh Per |
|
|
Ja, jag ska göra det. Det kan ju bara vara att borra ur det del av bulten som sitter kvar och sen sätta dit en ny.. Mvh Gus |
|
|
Troligen så räcker det med detta. mvh Per |
|
|
En liten fråga, om denna bussning är kass hur blir bilen då? kan den bli OTROLIGT ryckig i gången och svår att köra bekvämt? Surfa in på beam.at/bimmer |
|
| Har varit med om detta en geng på en E30 å då Gick d dölja om man är väldigt försiktig annars smäller d ganska mycket i detta fall slog d bort halva ringen runt bustningen å klumpen gick i backen vid för kraftigt på drag å för hög fart. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.