AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.744

Fått ett bud på en BMW M1 (ebay) hund begraven?

Sida 2 av 2
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
mail från ebay: Dear Mr. Christopher

If you will not get exactly the same car that you have viewed in the ad, and also a clean title you will receive all your money back from eBay motors.

eBay Motors Financial Department

Så egentligen kan jag inte förlora på det, men visst träligt att chansa och det är en replica och hålla på att tramsa med pengar tillbaka osv. Nja jag får hoppas på att det är en bluff..... Kan radera tråden känns som det är på väg mot pajkastning
Visa användare
639
body type model: 59910004301407

Fick ett certifikat där det står dessa grejer, när den var köpt osv....

Kanske i slut ändan var seriöst? hmmmmmmmmmmm
tr
3.660
trucker
CS 3381

R75/7
325IT-06
330XI M-Sport
325 e30 -93

530DX-12 M-Sport
2002T Tii-74
1502Turbo-75
Volvo 264GL-75 export DE
Mustang HT sprint promotion B(GT) -68
Mercury Monteray -56
Alla varningsflaggor är hissade enligt mig.
Vad jag vet går det inte att avsluta när det ligger bud.
Får du mail från Ebay eller genom Ebay?Ebay liksom vårat Tradera kontaktar aidrig en kund.
Mitt råd är att släppa detta direkt.

Mvh/Micke Lindberg
Min tii Länk
Visa användare
639
trucker: Ja det har varit släppt länge nu ;)... Menman vill ju ändå veta sanningen in i det sista!
Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge.

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
men hallåååååå! vem har någonsin fått ett sådant mail från ebay? vadå, skulle de skicka ut ett mail till dig om att du är skyddad av ebay? i just den här transaktionen, när de aldrig skyddar någon annars?

kaptenlöjtnant, så du rekommenderar ett köp? dvs skicka 180000 svenska kronor till ett konto beläget gud vet var, och sedan vänta på en M1 köpt för 20 % av det riktiga värdet? jamen det är ju helsäkert, för ebay financial department har ju skickat ut ett speciellt mail om att de garanterar just den här transaktionen.

men skicka gärna pengar och testa, om ni har 180 lök att ge bort till en nigeriansk knark-kung så ska inte jag hindra er. undra på att internetbedrägerierna ökar lavinartat, det enda som saknas i den här sagan är väl att snövit är första ägare av bilen....

Mvh Johan
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Ebay har väl aldrig stått som garant för ett objekt?
Om nån här fullföljer affären och blir blåst kommer jag inte tycka synd om...

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Ho ho ho, ni är ena glädjedödare. Mitt inlägg var mer som ett "nirvana"-läge menat som att det aldrig är fel att drömma sig bort (och naturligtvis spara 180 bly samt diverse inlägg om " jag blev lurad, vad säger juristen?" -inlägg.

En sanning som aldrig kan sägas/skrivas för mycket är den att om det låter för bra ut för att vara sant, så är det precis så.

Blir säkert en intressant följetong detta oxå precis som alpina B2:an.

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Du gjorde väl inte reply på mailet du fick? - Vilken adress gick det till - kolla riktiga adressen, inte bara namnet?

Kontakta eBay genom Länk

Detta kan inte vara sant, men se till att eBay bannlyser "säljaren".

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Det är verkligen hur enkelt som helst att skicka mail med falsk avsändare, vi snackar 1 minuts jobb. Det går dock att kolla headers i mailet för att se vilken väg det tagit och därigenom bedöma hur sannolikt det är att det är äkta.

Som andra redan skrivit, om det verkar för bra för att vara sant ... osv.
Alltså... Jag blir verkligen förvånad att folk ens överväger att tro att sådana här saker är äkta. Men å andra sidan så läser man dagligen om lättlurade människor som går på bilnasares lögner gång på gång.

Pinsamt är vad det är.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Sök på "eBay Motors Financial Department" på Google. Några av träffarna:

Länk
Länk
Länk
Länk
Länk
osv, osv

___
//Ulf
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Bluff, bluff, bluff!!!! Tyvärr kommer dom att lura någon eller några stackare runt om i världen.

Jonas

jo
972
johnor
Några gamla BMW:er
hehe, ja en M1:a för 180 papp ser man inte varje dag...inte heller personliga E-mail från E-bay som garanterar säker affär...Var det någon som såg bluffen om en röd M635 från Frankrike på E-bay för en månad sedan? Buy it now priset låg på 25 000kr, bilen var i nyskick...åtminstone den bil de fotograferat...

/Johan
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Det värsta är att den här typen av brott bara ökar och man undrar ju varför..

Min bil
Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

För att tillräckligt många människor hoppas på att göra det stora klippet och av någon anledning är totalt döva för alla varningsklockor som ringer.

Bilar levereras hem till dörren så du kan provköra den innan du bestämmer dig. Vill sälja bilen snabbt och enkelt så det är inga problem att skicka den över halva världen för en strunsumma. Min man har precis avlidit, min syster är sjuk, bilen är vänsterstyrd, köpte bilen till min dotter men hon gillade inte färgen, jag har hastigt fått jobb på Island, men bor i England, men bilen står i Frankriken och är registrerad i Tyskland. Någon förklaring till att bilderna på bilen är tagna i USA på en USA-utrustad bil finns inte....Det finns inget slut på alla förklaringar till varför just du ska få lov att göra det stora klippet...

___
//Ulf
Dr
893
DrSakke
M5 touring -93(såld)
BMW 2002 -69(såld)
530dat -99
Länk

Jag vet inget annat än att Ebay vehicle purchase protection fins på riktig.

Dock luktar ju affären lite mysko uavsett, lite för billigt...

Sakke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.