AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.743

Fått ett bud på en BMW M1 (ebay) hund begraven?

Sida 1 av 2
Visa användare
639
Fantastiska Z4:an
Bmw z4 3.0i ESS (TS2+) -04
Hej

Förra veckan låg det en BMW m1 ute på ebay. Och säljaren ville att man skulle kontakta henne för att fråga om man kunde lägga bud på den hon ville först godkänna budgivarna. Så jag skickade ett mail till henne och frågade om jag kunde bjuda på den....

Efter ett par dagar fick jag ett mail där hon ursäkta förseningen och även sa att hon kommer sätta ut den för buy ii now $19500, (anldeningen är att hennes man har gått bort och ger henne bara dåliga minnen, sen har hon inte tid att hålla på med sälja denna bil hon vill elt enklet bli av med den) Jag ramlar ur stolen av panik och mailar över att jag tar den för $30.000 direkt!

En dag senare får jag ett mail där hon skriver okey jag ska höra med ebay om jag kan fixa det och att dom tar hand om själva transaktionen. Därpå får jag en "invoice" på $30.000 av ebay på en bmw M1! Det känns inte riktigt rätt men ändå det är ebay och när det gäller dessa pengar börjar det bli seriöst även från själva ebay.

Jag har sett bilder på den och den ser för tusan ut som ny och inte nån replica, motor och allt ska funka klockrent!

Vad tror ni vågar man slå till?
Visa användare
639
Sorry för mina skrivfel är inte van med laptop :D....

Det konstiga är att hon vill säljer den för $30.000 till mig när hon garanterat kan få typ $100.000 lika snabbt? Ska även tilläggas att frakten ingår fick jag ett mail preic nu! Va fan är det som händer? hehe ??
Gemini__
Om det låter för bra för att vara sant...

Håll hårt i pengarna mao.

Mvh:
Thomas

Vart fanns bilen?
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Luktar blåsning tycker jag i vilketfall!
Men man vet ju aldrig!

Mvh Patrik
Visa användare
639
Bilen ska finnas i Texas... På räkningen jag fick av ebay är det ju detta ialf: The Vehicle Purchase Protection program
protects your vehicle purchase against fraud and material misrepresentation.
Visa användare
639
Jag för alltså inte över pengarna direkt till henne utan till ebay först sen jag jag har förstått det rätt så skickar hon i bilen sen gör ebay bytet...
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Denna? Länk

Maila supporten på eBay och fråga.
Men håll hårt i pengarna, detta är för bra för att vara sant...

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Flera konstiga saker:

Säljaren vill godkänna köparen! Observera att vi pratar om en säljare som vill bli av med någonting snabbt! Varför sälja nåt för 30000$ om man kan få 100000$? Vill man bli av med nåt snabbt och har en död anhörig att sörja så säljer man nog till bilfirma eller bilförmedling istället för att tjafsa via Ebay.

Kan ju inte vara nåt annat än bluff.

Mvh Johan
hb
323
hbengtsson
E91 325iA Touring
E36 328iA

Alltså, jag är ingen Ebay kund så jag skall väl inte yttra mig men jag tycker det här luktar skumt. Alla som säljer till fyndpris till någon i utlandet...I don't know. Om hon snabbt vill bli av med den och accepterar ett lågt pris...be någon köra iväg kärran till närmsta lokala handlare och få de begärda 30.000 istället för allt strul med ebay, frakt, pengatransaktioner....efter ett dödsfall?

Var finns bilen?
Visa användare
639
ErikW: nej det var inte den, Det var en helt orignal röd 1980 M1 hade gått ca 7500 mil.... det är ju väldigt skumt att hon tog bort den från sidan, Eller så kanske hon satte ut den för $19500 och den gick direkt sen fick hon mitt bud efterhand och kunde prata med ebay om att få ta tillbaka den och sälja till mig istället? hmmmm allt är skit skumt:

Ebay:

NOTICE: When eBay receives the payment confirmation the item will be shipped to your address by DAS for
ground delivery or insured airship cargo for long distance delivery. The Vehicle Purchase Protection program
protects your vehicle purchase against fraud and material misrepresentation.
This program is provided by eBay for FREE on all eligible transactions completed on the eBay Motors site.
There is no sign-up, opt-in, or registration necessary. Your vehicle purchase is protected for up to $20,000
or the vehicle purchase price, whichever is lower.

Så det finns ju ialf en säkerhet här!?
Tror du på jultomten med eller.......
OK. Jag tänkte att om det var LA hade jag kunnat fixa en som åkt och tittat på bilen. En vild chansning bara:)
Visa användare
639
Backard: Ja det hade ju varit toppen ;)

Men nu så här i efterhand kom jag på att när den väl låg ute på aktioenen var det redan 14 bud och uppe i $30.100 och det var 3 dagar kvar, varför då inte vänta 3 dagar innan aktionen är slut och kanske ha $100.000 i bud , nää hon lägger upp den på buy it know för $19.500. För att få snabba pengar? Men va fanvänta 3 dagar har hon betydligt mer.... Så det är som ni säger fishy värre!

Men det gör ju inge att höra med ebay om de kan kika upp närmare på det själva!
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Har du inte kvar adressen till auktionen?

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Fantastiska Z4:an:

Har du varit i kontakt med Bmw om serl numret som finns på en av bilderna och på filmen?

Det borde ge dig en lite mera matnyttig information om det verkligen är en bil eller inte.

Tycker oxså att länken trots allt ger ett seriöst intryck eller är det någon som duktig på göra en snygg site och promota bilen.

Skriv gärna och håll oss uptodate

Du får alltså mail från Ebay direkt då eller hur menar du? Emailadresser är ju pissenkelt att "spoofa"

Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Hur "spoofar" man då? berätta hur istället för att säga att det är pissenkelt. Här finns ingen tid att förlora! Är mailen äkta och "Z4:an" få en M1 för 30000 dollar gäller det att vara PÅ innan kvinnan får ett bud för 60000 dollar

/Fredrik
ea
473
easy rider
M5 e39 2002/6
Varför sälja den till en kund i Sverige när man bor i USA??
Om det låter för bra för att vara sant så är det nog så. Luktar blåsning lång väg. Har Du kontakter i USA som kan kolla bilen? Måste göras.
Men tänk om det är sant.....
Hon får ju 100000dollar för den direkt! Värd mer.
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
men är det verkligen någon som tror att man kan köpa en M1 för 30000 dollar? Varför, varför, varför, varför???

Tror du att det är stämmer och om du nu verkligen vill chansa så finns det bara ett sätt. Växla in $30000 i kontanter, köp en biljett på nästa plan till Texas, åk till bilen, ta med tanten till en advokat DU har valt, be denne skriva kontrakt, pröjsa kontant, kör den själv till närmsta hamn.

Mvh Johan
Po
146
Powerkillen
BMW 330d Cab -07
Porsche Cayenne
Hej

Jag skulle själv tagit en resa över och köpt den kontant och tagit bilen därifrån, vill hon inte det ja då lär det vara bluff lång väg.
Transport kan du ordna själv via www.nordtrafik.se (har själv en bil som skall fraktas med dem). Och med tanke på bilens ålder så kanske du kan få 12% moms istället för 25% men är osäker på hur gammal bilen måste vara.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.