|
|
|
|---|---|
|
Jag har en läckande stötdämpare fram som behöver bytas. Då jag skulle inhandla en ny så visade det sig att det finns 2 varianter. En vanlig och en för bilar med M-paket. Jag har försökt titta på RealOEM.COM om man kan se någon skillnad på sprängskisserna, men det går inte. Någon som har ett tips hur jag kan ta reda på det? | |
|
Du kan be din BMW-handlare att ta fram specen för din bil, då ser du om du har M-chassi. Alternativt kan du skicka dina sju sista tecken i chassinumret till mig (två bokstäver och fem siffror) så kan jag ordna det. Jag är dock tveksam till om du har M-chassi på en 96:a, tror inte det var möjligt att beställa på första årsmodellen. /Masten Gör mig glad, besök min blogg! Länk |
|
|
Jag tror inte heller att jag har M-chassi men man vill ju vara hyfsat säker. Vore toppen om du kunde hjälpa mig att kolla. LA20861 är mitt nummer! |
|
|
Jodå, enligt BMW:s system har du M-chassi och därmed även diffbroms, grattis :) /Masten Gör mig glad, besök min blogg! Länk |
|
|
Väldigt mycket tack för hjälpen! |
|
|
@Masten Var kollar du detta? Är det i TIS eller någon annanstans? |
|
| Hejsan jag skulle vilja veta :P om jag har m-chassi på min z3 2,8 coupe 00a hur ska jag få reda på det? mvh / Fredde | |
|
Freddis: gör som Masten beskriver i inlägg nr. 2. Masten: Long time no seen. Z4 trasig...fast lagas på tisdag i veckan som kommer, antisladd och antispinn har sagt upp sig samt att en sensor i däcken envist hävdar att jag har punka sedan två år tillbaka. |
|
|
Freddesix: Det var det j-vligaste! :) Z3:an ska in på insp 1 på måndag, har knappt kört något alls i år än. Freddis: Följ Freddesix råd så löser vi det. /Masten Gör mig glad, besök min blogg! Länk |
|
|
Nejdu Masten, det är samma här...här passerades femte året i ägo i början av maj och jag lyckades preciiiiiis pressa den över 2000 mil i förra veckan. Känns lite tunt, dessutom kommer det visst en ny nästa år vilket borgar för byte. Matchar den Lexus LS600h, tro? ;) Enuff OT! |
|
|
Hallå masten går det bra med kollandet? har du fått mitt mejl? mvh /Fredde Fredde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.