AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
2.645

Hur vet jag om jag har M-chassi?

Zp
47
Zportbilen
Z3 1.9 -96
Jag har en läckande stötdämpare fram som behöver bytas. Då jag skulle inhandla en ny så visade det sig att det finns 2 varianter. En vanlig och en för bilar med M-paket. Jag har försökt titta på RealOEM.COM om man kan se någon skillnad på sprängskisserna, men det går inte. Någon som har ett tips hur jag kan ta reda på det?

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Du kan be din BMW-handlare att ta fram specen för din bil, då ser du om du har M-chassi. Alternativt kan du skicka dina sju sista tecken i chassinumret till mig (två bokstäver och fem siffror) så kan jag ordna det. Jag är dock tveksam till om du har M-chassi på en 96:a, tror inte det var möjligt att beställa på första årsmodellen.

/Masten

Gör mig glad, besök min blogg! Länk
Zp
47
Zportbilen
Z3 1.9 -96
Jag tror inte heller att jag har M-chassi men man vill ju vara hyfsat säker. Vore toppen om du kunde hjälpa mig att kolla. LA20861 är mitt nummer!

Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Jodå, enligt BMW:s system har du M-chassi och därmed även diffbroms, grattis :)

/Masten

Zp
47
Zportbilen
Z3 1.9 -96
Väldigt mycket tack för hjälpen!

bo
190
boopidoo
Z3 2,8 Roadster -98
@Masten

Var kollar du detta? Är det i TIS eller någon annanstans?
Fr
24
Freddis
Bmw z3 coupe årsmodell 2000
Hejsan jag skulle vilja veta :P om jag har m-chassi på min z3 2,8 coupe 00a hur ska jag få reda på det? mvh / Fredde
Freddis: gör som Masten beskriver i inlägg nr. 2.

Masten: Long time no seen. Z4 trasig...fast lagas på tisdag i veckan som kommer, antisladd och antispinn har sagt upp sig samt att en sensor i däcken envist hävdar att jag har punka sedan två år tillbaka.
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Freddesix: Det var det j-vligaste! :) Z3:an ska in på insp 1 på måndag, har knappt kört något alls i år än.

Freddis: Följ Freddesix råd så löser vi det.

/Masten

Nejdu Masten, det är samma här...här passerades femte året i ägo i början av maj och jag lyckades preciiiiiis pressa den över 2000 mil i förra veckan. Känns lite tunt, dessutom kommer det visst en ny nästa år vilket borgar för byte. Matchar den Lexus LS600h, tro? ;)

Enuff OT!
Fr
24
Freddis
Bmw z3 coupe årsmodell 2000
Hallå masten går det bra med kollandet? har du fått mitt mejl? mvh /Fredde

Fredde
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.