AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
843

Bästa larm till E39

Som rubriken säger är jag intresserad av vilket larm som passar bäst till en E39 Touring. Sitter inget orginal Larm i den

Topp om man kan koppla in extra batteri och GSM.
zE
63
zEr0
535i -91
Jag har just köpt mig ett CarGard larm. T70C, som används tillsammans med bilens orginal fjärrkontroll. Länk Till det finns GSM, GPS, Extra Batteri m.m Länk

Har du ingen orginal fjärrkontroll går det att köpa till. :)

//John
Låter trevligt, får man fråga vad det kostade för dig?

//Anders
st
65
stevemedloyden
Chevrolet Camaro RS
Chevrolet Camaro SS
BMW X3 20DA (F25)
Leta istället upp en riktig gammal hederlig björnsax , då kan man åtminstone kanske få DNA av tjuvjäveln som knappast sprimnger därifrån för egen maskin !Fast det lär bli buren ett X antal månader , men det kan det vara värt !bättree larm än det går nog knappast att få , du lär höra milsvida när fanskapet skriker i smärtor !

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Både Cargard (T70C) och Defa (400S) har modeller som är framtagan till bilar som har inbyggd startspärr samt centrallås med fjärr.

När jag kollade för två år sedan så kostade det ca. 3500-4000kr monterat och klart. Båda larmen har en mängd tillbehör som man kan köpa till. Jag frågade min larmmontör vilket som var bäst och han sa att båda är bra men också att dom är bra på lite olika saker. Vill man koppla på GMS- och GPS-moduler så var Cargard att föredra medan t ex siren och glaskross var bättre på Defa.

Mitt val föll på Defa och jag har inte haft några problem med detta.

___
//Ulf
zE
63
zEr0
535i -91
Jag har Defa i min 535:a, mycket bra larm som inte krånglat. Dock ville jag kunna bygga ut med GSM och GPS senare, så därför valde jag CarGard denna gången. Jag betalade mellan 3000-4000 för larmet med Nivå- och Micro-sensor. Monteringen går på ca: 1500-1700...

//John
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.