|
|
|
|---|---|
muppen |
Knasig fråga kanske... men finns det några generella tips för att bli snabb vid rödljusen ? Eller är det bara att kräma ur allt som går och växla innan rött typ ? Har det mycket med växlingen att göra ? Några tips kanske ? |
| Ett råd jag fått är att i princip bara dra igång på ettan för att så snart som möjligt gå på tvåan och trean för att accelerera på de växlarna istället. Leta upp en bra vägsträcka på något avskilt ställe och testa dig fram. | |
| tyvär så fattar jag inget utav o trimma men ville bara skriva att jag håller med om att din fråga är lite KNASIG(inget illa menat) | |
|
Detta tips beror mycket på temp på asfalten och vad du har för däck. Men testa att stå still på 3500rpm med ettans växel i och kopplingen nere. När det slår om så släpper du upp kopplingen och när den börjat ta så ger du fullgas..... Spinner det för lite testar du på högre varv, spinner det för mycket testar du på lägre varv............. Mvh Patrik 325i -92 |
|
| SKAFFA SNABBA REFLEXER | |
imenhoteb |
automat då!!!ha ho hi öööö? |
|
Automat = bromsa och gasa samtidigt ..... hehe Mvh Patrik 325i -92 |
|
|
Fullt varv i maskin, sen sidsteppar du kopplingen. Det funkar antagligen bara ett fåtal gånger, men jag lovar att du kommer iväg fort! Jeppe |
|
|
Sidsteppar?!? ** be as free as you want ** |
|
|
Sidesteppar = flytar foten i sidled av kopplingen PANG! kör i diket eller smaka på (¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸shockvågen ¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯) |
|
Aldric |
No offense, men känns detta viktigt för dig? ;))) j/k of course .. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.