|
|
|
|---|---|
|
Ville bara dela med mig av mina problem och lösningen på de. Har en 535:a 88:a som har gått och ryckt lite från och till plus att tomgången har vart väldigt dålig. Men hur de än var så blev allt mycket sämmre nu häromdan då tomgången var obefintlig och den inte gick o köra på jämngas. Den känndes helt enkelt som att den misstände. Jag kollade alla slangar med startgas och höll på som fan och kunde inte hitta felet. Gjorde en nollställning av dme boxen och då gick den trotts allt men sen blev det bara sämre igen. Så igår åkte jag in på bmw och min polare där inne gick med ut och kollade. Har drog igång maskin o drog ur den och det bara bolmade svartrök... Men hur de än var efter många ideèr och försök så drog han ur sladden till lmm och juxade tillbaka den och då funkade den helt plötsligt. Sen gick den hyffsat men jag for til mekonomen och köpte en burk elektronikrengöring och la eftermiddan på o sitta i garaget o rengöra alla kontakter. Nu går bilen som aldrig förr igen :) Så har ni liknande problem ta och rengör alla kontakter innan ni börjar dömma ut grejer ;) Så kostanden på detta som till en början känndes som ett jobbigt o dyrt fel blev ett tack till den snälle meken och en burk elektronik rengöring som kostade 69kr på mekonomen;) Beemer 4 Life! | |
|
Rengöring blir i helgen, är det så enkelt ska jag inte vänta! Bytte motor för ett tag sen och har senaste dagarna tappat tomgången helt, dessutom vill den spotta och hoppa när jag passerar 60-70km/h vid 2000-3000rpm (vet ej om det är hastigheten eller varven som spökar.). Tack för tipset, kontatkrengöring blir det! Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Japp...Jag fick motorstopp helt o hållet för något år sedan på min M535:a,rengjorde lmm kontakten,gasspjällskontakten + alla andra kontakter jag kom åt i motorrummet på sidan av vägen..OCH voila!...bilen startade snällt efter detta och går fortfarande :) Mvh Janne. |
|
|
Jo från o med nu så ska det alltid finnas en burk elektronikrengöring i bilen ;) Beemer 4 Life! |
|
| Min kompis köpte en BMW 535 -89 idag, och fick precis samma problem bara en liten stund efter han köpt den... Drog ur och satte i kablen till LMM:en och nu funkar den perfekt, tack för tipset! :) | |
|
Visst är det otroligt vad en enda liten kontakt kan ställa till med :P Beemer 4 Life! |
|
|
För min del så lossar jag lmm-kontakten var 2000:de mil minst, vid min ventiljustering, det har nog "räddat mig" några ggr,dvs den lilla "rensningen" från diverse oxid har skonat mig oftast...... Förutom då den enda gång jag de facto hade problem med misständningar och "döende" motor :) Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.