AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
698

Avgasvärdena stämmer inte..!?!?

Jo
87
Jonaslatt
325 cab -94
Besikade min Bmw e36 325 cabe -94.
Alla värden va förhöga.Jag tankade lite e85 och prova igen. Då åkte Hc halten upp för mycket 300 får va max 100.
Det är org katt.
jag vet också att föra ägaren hade skarvat ihop kablarna från lamdan i en sockerbitt.
Kan det bero på det? kan man skara de ordentligt/löda?

Vet någon något annat sätt jag kan fuska mig igenom bes? måste ha den besiktad denna veckan.
Plus att hunden opereras så mycket pengar går dit.. Alla billiga förslag är välkomna.
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Skriv vilka värden du fick.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
AC
288
AC Cobra
535dT X-Drive 2013
Trist det där med hunden!

Jag hade för högt HC värde i vintras när jag besiktigade, jag tankade i lite e85 och bytte luftfilter, oljan var runt 100 mil gammal enligt förra ägaren (köpte bilen obes), men hc var ändå för högt, men fick det ändå godkänt då snubben var schysst,

Det jag däremot inte tänkte på var tändstiften... Förra veckan började bilen misstända, for direkt och köpte nya tändstift, och såg att dom gammla verkligen var GAMMLA, fick knappt lös dom. Dagen efter for jag till sbp och snackade med gubbarna där och fick kolla avgasvärderna gratis, Hc var nere runt 7, och alla andra värden var också nere på riktigt låga nivåer (bättre än då jag besiktigade den)

Så en stor service, med byte av stift, olja, oljefilter, luftfilter, sen nåmer ? (Någon annan?)

Sen om det kan vara lambdan, eller kablarna till den, det var jag inte, men det borde någon annan vara mer insatt i!

Lycka till med vovven och bilen!

Jo
87
Jonaslatt
325 cab -94
Hmm okej.
ivintras byte jag oljor,filter,stift katt.

Blir att åka och byta lamdan idag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.