|
|
|
|---|---|
518i slow mobil |
Nu e fallet som så, min bil vill itne tända till... Eller, den tänder, men bara precis när man börjar med startmotorn och när man slutar... Under tiden startmotorn går runt så tänder den ej. Tror inte det e tändspolen, prövade med 2 andra idag, det hade samma syndrom... Har just bytt topplocks packning, kan jag ha missat någon sak att dra åt? Kanske Tändmodulen som har tackat för sig? Skulle behöva svar tills imorn då jag hade tänkt att felsöka den helt i tändningskretsen... 518, ekonomi med nöje! =) BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
| Garanterat tändningslåset | |
518i slow mobil |
ok, ska kolla det.. Du tror inte det kan vara tändingsmodulen då? Har bygt om till Startknapp, men det har funkat förut... Så tror inte det ligger där men ska kolla ändå... 518, ekonomi med nöje! =) BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
rsarits |
Tycker att det låter som fördelaren står fel, symtomen tyder på det. Att tändmodul eller annan el pajar precis när du bytt packning är osannolikt, har du fått tillbaka alla kablar vacuumslangar på rätt ställe? Går motorn väldigt lätt eller ovanligt trögt på startmotorn? Micke |
518i slow mobil |
På startmotorn går den mycket lätt, och även om fördelaren står fel så ska den skicka iväg en gnista fast vid fel punkt... Kan ha något med min kortis att göra kanske, råkade komma åt mellan plus på batteriet och minus på generatorn när jag skulle lossa på generator remmen... 518, ekonomi med nöje! =) BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
Blykälkeraggaren |
Alltså skippa fördelaren, Spolen ska ju ge gnista oavbrutet lr?? De gör ju inte hans den skickar en när man trycker på starten o en när man släpper, men inget däremellan... kan de bero på dålig jord till spolen kanske?? om fördelaren står fel ska ju gnista skickas, men motorn kanske inte går lr kanske bara går piss. Ö V N I N G S K Ö R Mvh. Richard |
Lejba |
om motorn går för lätt så kan det vara så att kammen har kommit i fel läge. Kolla detta legba |
518i slow mobil |
Lyssna nu!!! GNISTA SKA ÄNDÅ KOMMA!!!!!!!! Varför kommer ingen gnista, komp har jag om det var det du syftade på... Ska kolla hur mycket när tillfälle ges, men den räcker gott och väl... 518, ekonomi med nöje! =) BMW e28 registret #154 www.bmw518.dot.nu för bilder |
|
Hej 518i slov mobil Prova o bogsera igång bilen.startar den då är det tändplattan itädningslåset som har lagt av. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.