|
|
|
|---|---|
| hej , undrar på vilka e30 som den stora hardy skivan sitter på , måste ha kardan som passar till stora hardyn. | |
|
vad menas med den stora? den med ett metall hölje? för jag hade ingen på min bil samtidigt som en kompis har på sin bil... samma årsmodell modell osv... 325or -88 |
|
| jag har en låda från 324td som det sitter en hardyskiva på och jag har försökt få ihop den med en 320 kardan , det är ju som en triangel med 3 bulthål i fram , men på lådan är den det större avstånd mellan hålen än på kardanen. | |
|
kollat på realoem och där står det att 324td har 96/120 i mått och 320i/325i har 78/110. E30 M3 och 328 e36 har 96/120 , så då måste man ha en kardan från dom ? |
|
| Om det är en spricka i hardyskivan. Hur länge kan man åka runt med det innan det rasar? Vad kostar en ny till E30 325? | |
|
Byt till 328 e36 kardan, passar mot lådan och diffen bult-on. En ny hardy till e30 kostar runt 900:- på bmw, runt 600:- på mekonomen. Jag sålde en ny bmw-orginal jag hade över från förra e30:n för en femhundring häromdagen. Lite småsprickor blir det i dem när de blir gamla, skulle tippa på att du märker när den börjar bli så dålig att du behöver byta! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.