|
|
|
|---|---|
|
Skulle behöva lite synpunkter på ett lyxproblem som jag har nu... Funderar på en 525i Touring -05:a, Svensksåld, 7500 mil, 6-vxl manuell, Carbonsvart, M-Paket, Halvläder mm mm, - eller en X5:a 3,0ia -04, Svensksåld, Olivingrön(Grymt snygg faktiskt), 9800 mil, Automatare givetvis, Sportpaket, Sportstolar mm... Ingen av bilarna har Navigation eller lucka, vilket jag klarar mig utan...(Luckan skulle iofs varit najs, men Navigationen känns antik i Bmw). Behöver en bil som jag kan åka och fiska i lite då och då, och som framförallt ger plats åt hunden min(ganska stor Dobermann), men som inte slukar 2-3 liter milen om man står på lite... Har provkört bägge bilarna och tycker dom går riktigt fint bägge 2... 525:an är manuell 6-växlad, vilket tilltalar mig, den var ruskigt skön att köra, men X5:an gick fint den med, med Automatlådan och 3-litersmotorn. Kör väl inte så jättemycket annars, då jag har tillgång till andra bilar också. Har dock kommit fram till att Bmw är det enda märket jag verkligen vill ha, efter att ha haft ett stort antal Bmw-bilar under mina år. - Hur är kvaliteten på E60/E61? - Kommer man förlora en massa på X5:an inom 2 år om man väljer den, eller är det kanske så att 5:an kommer rasa i värde de närmsta åren...? Har en M3 E46 -02 just nu, men den är fel för mig, har kommit på att dessa prestandavagnar inte längre är min grej... Ålderna har väl gjort att man vill åka bekvämt och praktiskt nu...(38 år). Tacksam för tips och råd... Bägge bilarna finns förresten hos Auktoriserade Bmw-handlare, får 6 mån garanti på både 525:an och X5:an. Mvh Kimmen. | |
|
Mitt val mellan dessa hade blivit E61:an även om jag gillar X5:an också. Tror nog att vi kommer att få leva med ett ständigt accelerande drivmedelspris (dieseln låg på 14.04 på obemannad Shellstation ikväll, puuh) och jag gissar att i takt med detta kommer SUV-modellerna generellt bli mindre efterfrågade (?). Om du däremot skall fara och fiska och kör på, gissningsvis, sämre skogsvägar kan jag lova att E61 med M-sportpaket inte är någon större höjdare. Att den sedan är carbonsvart innebär mycket, mycket tvättning om du vill hålla bilen ren (känns som den är småskitigt redan när man kommer hem från GDS-hallen...) Att sedan färgen är snygg när bilen är ren, javisst, problemet är att den inte är det särskilt länge. Lycka till med valet! /Håkan |
|
|
Tänk på att det finns två olika motorer på 525i -05. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.