AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.986

525i M50B25 vill stanna

Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Idag när jag skulle köra hem börja bilen bete sig underligt när jag håller jämn gas så hugger den rätt vad det är till och dör för att i nästa sekund komma igång igen, likadant om den står på tomgång så vill den dö efter ett tag men hoppar igång igen.
Jag filma en liten sekvens så kan ni se själv, vad är det egentligen som spökar, luftmassemätaren ?
Mycket tacksam för svar.

Mvh
Nordstedt
BMWCS #6891
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Här kommer länken också Länk

Mvh
Nordstedt
BMWCS #6891
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Igentäppt bränslefilter?

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Jo tanken har slagit mig att det skulle kunna vara filtret, någon som kan konstatera eller dementera filtret, eller någon som har nån annan ide ?

Mvh
Nordstedt
BMWCS #6891
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Jag öppnade och rengjorde LMM idag samt kolla gummibälgen efter sprickor, men kunde inte hitta några, jag sprutade även contactspray i alla kontakter jag kunde hitta i motorrummet så nu går bilen bra igen utan tendenser att stanna, vet inte om det är en tillfällighet eller om min åverkan gjorde någon nytta. Vi får se hur länge det varar......

Mvh
Nordstedt
BMWCS #6891
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Nu har bilen börjat konstra igen väldigt sällan men det är ändå iriterande att den rycker till ibland och att den ibland vill stanna när den står på tomgång.
Ingen som kan hjälpa mig med detta problem ? jag har läst att det kunde ha något med kamaxelgivarna att göra men var sitter dom ? kan man själv byta i så fall ?

Mvh
Nordstedt
BMWCS #6891
Ke
71
Kendymannen
BMW e46 330ci -03
Nissan Terrano v6 -91
Volvo v70 2.5 GLT -99
Går bilen okay? Tvekar den vid omkörning osv. Kommer gasen jämt eller pendlar den?

Mvh/Kim
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Bilen går kanon, tvekar inte vid omkörningar och gasen kommer jämt det är bara det att den rycker till ibland.
Kan även tillägga att bilen är lite svårstartad när den är varm om det kan ha någon betydelse.

Mvh
Nordstedt
BMWCS #6891
Det där felet påminner om mitt fel.
Den tappar på samma sätt, jag har ävem problem med pendlande tomgång.
Har du någon som kan läsa av felkoder åt dig?
Tog du bort batteripolen efter u rengjorde lmm?
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Ooops nej det gjorde jag inte...... Borde jag det ?

Jag har ingen som kan läsa av felkoder till mig mer än den lokala BMW verkstan.

Mvh
Nordstedt
BMWCS #6891
Hade samma problem med min bil. Mätte upp tändspolarna och en visade fel värden. Bytte den och felet försvann. Kanske värt att testa! Eller?

Vad hade du för värden på tändspolar, när jag ohmmäter mina så visar mätaren ingenting.
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Hur mäter man tändspolarna ? vad ska dom ligga på ?

Mvh
Nordstedt
BMWCS #6891
Jag vet inte vad tändspolarna ska ligga på men jag mätte dem och den som avvek mest bytte jag. Testa så får du se.
jag har testat och alla visar 0
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Det ska jag testa, men var ska jag mäta, mellan villka punkter ?
Går det bra och mäta medans spolarna är monterade ?

Mvh
Nordstedt
BMWCS #6891
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Igår tanka ja bilen och när ja körde från macken så hoppa bilen och dog som aldrig förr vet inte om detta kan ha nåt samband med tankningen.

Mvh
Nordstedt
BMWCS #6891
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Bilen har även börjat tveka på gasen ibland, står man still och gasar så vill den inte varva ut ordentligt utan varvräknaren dalar för att sen öka lite igen.
Börjar bli trött på detta nu !
Ingen som har en vettig lösning på mitt problem ?

Mvh
Nordstedt
BMWCS #6891
Visa användare
382
Nordstedt
325iM -03 E46
Problemet är ur världen har bytat en bit bränslerör samt bränslefiltret, nu går bilen som en klocka igen.
Har dock fortfarande problem med att den är lite svårstartad ibland, några tips ?

Mvh
Nordstedt
BMWCS #6891
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.