AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.329

Hur byter man uppstartslogo?

Tjena. Tidigare ägare har installerat en logo med M-symbolen i navin. Jag skulle gärna vilja ha tillbaka originalet, =BMW=.

Eftersom jag är nollställd och ointresserad av teknik kanske någon kan hjälpa mig...

MVH Jocke.
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Uppgradera operativsystemet till en nyare mjukvara så återkommer BMW skärmen.
V31 är den nyaste.

/Andy
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har inte BMW en ny logo på V31?

Själv har jag en M5-logo i M5:an och ska inom kort installera en ny logo i 530'n som har både BMW's runda logo och ///M.

___
//Ulf
Hej!

Jag har även sett man kan få svenska som språk i navin / färddatorn men hittar det inte nu... Någon som vet var man kan få tag på det. Tror det endast fanns till MK4 navin.

Mvh Ubbe
Tjena. Jag testade att ladda ner "Skandinavien 2007 - 1". Nu försvann startlogon helt och hållet, även när jag byter tillbaka till den gamla skivan...
Förbannat märkligt...

Finns den nyaste programvaran att ladda ner? Och vad heter den?

Tacksam för hjälp. MVH Jocke.
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
Hej,

Det du ska uppgradera med och installera är inte 2007-1 eller 2008-x eller liknande. (Det är bara kartskiva / kartinformation)

Utan V28, V29,V30,V31 eller liknande. (Operativsystemet i navigatorn)

/Andy
sl
137
slhap
530Da Touring -02
ladda ner tex denna och bränn den LÅNGSAMT på en cd-r av bra kvalitet (märkesskiva, inget billigt lidl crap)

peta i den med bilen i radioläge och följ instruktionerna..

waala

Tjena... Tack för all hjälp. "Ladda ner denna..." Vilken är denna? hehe. Tycker elektronik i alla dess former är så föribannat tråkigt, så jag behöver all hjälp jag kan få.

MVH Jocke.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Att startlogon försvann tror jag inte utan den kommer bara i vissa lägen. Om man t ex stänger av bilen går ur och låser och sedan låser upp igen direkt och vrider om nyckeln så kommer den inte. Men om bilen har stått en liten stund så kommer logon.

Ladda ner programvara kan man göra här Länk Finns också en hel del matnyttigt att läsa.

___
//Ulf
sl
137
slhap
530Da Touring -02
glömde visst länken.. :PLänk

Då lånar jag tråden lite om det går bra.
Är det samma mjukvara till en navi pro i en e91? Eller vad heter navin i e91 ifall jag ska leta rätt på en uppgradering. Är det någon som vet om det är skillnad på mjukvaran från 2006 tills nu? Och vad är i sådana fall för skillnad?
Är det någon som kan svara på min fråga vore jag mycket tacksam. Någon bör ju veta lite mer angående navi i e9x
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

ryk 330xi

Eftersom du har Idrive så kan bara bmw uppgradera din navi pro
Bianca
Är du helt säker på det? Jag var nästan säker på att det går att göra med en cd.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Ja,jag är säker
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.