|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet vilka och var man kan köpa nya batterier för byte? Kanske någon här i Sthlm kan hjälpa mej mot en rimlig summa privat? Sommarbilen Länk | |
|
Vilka batterier ska det vara i en BMW 320IK-88? (maj-88). Sommarbilen Länk |
|
|
Batteri typ beror på om det är VDO eller Motormeter mätarhus. Jag har själv en 89 och den har Motormeter hus och ICKE uppladdningsbara litium batterier på 3V. VDOs mätarhus tror jag har uppladdningsbara Ni Cd batterier. Lättast är väl att öppna huset och ta ur batterierna. Tror det har diskuterats flitigt om denna fråga bla om man kan använda NhNi batterier istället för Ni Cd batterier för dom laddas lite olika. Fast de behöver du inte bry dig om om du har Motormeter hus. Jag köpte mina på ELFA Mvh Jocke |
|
|
Jag bytte nyligen i mitt VDO-mätarhus och jag skaffade nya NiCd på elfa (Artikelnr: 69-372-39). Enligt Folke på forumet var det lämpligt med 600-700Ah då de matchade laddströmen och orsaken till att NiCd var att föredra framför NiMh var visst att den föregående klarar kontinuerlig laddning bättre än den senare. Kostade 83:- för ett par. / Micke "I love the smell of diesel in the morning" |
|
|
Var det till senare modeller? min är en 88:a, hittade till min på koed.dk, men beställde likadana på Elfa för att det var billigare. 2 styck Sanyo CR14250SE-FT1 Li batt 3.0V best.nr. 69-278-34. Har jag ändå lyckats göra fel? Sommarbilen Länk |
|
|
Om du har ett Motormeter hus så tror jag att du har beställt rätt batterier. Det art nr beställde jag till mitt kretskort. Lycka till Jocke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.