AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
882

Värderin BMW 728iA 1996

ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Hej,

Ska snart sälja min bil men undrar om värdet på den med dessa skador.
Den har gått 22000 mi, är nyservad, nybesiktad denna månad.
Ingen nav, telefon osv.

Den har trasig vindruta, en spricka - att åtgärda kostar med försäkring 1500kr, utan 4-7k.
Tickande/snattrade ljud ur motorn, en plastdetal som behöver bytas. Kostar 1500 kr att fixa.

Vad tycker ni den kan vara värd?

Den är svartmetallic, shadowline, M Parallellfälgar, helt nya Good Year sport däck, 235/255 osv.

Bytta delar:

Spindelled, parallellstag, länkark vänster fram
Kylare
Vattenpump
Termostatgivare
Nya däck
Har även MS vinterdäck på 16" fälgar.

Prisförslag intervall?
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Ingen uppfattning om priset men du ska definitivt fixa felen innan du annonserar bilen. Även om delarna bara kostar några tusen så gör besväret och osäkerheten för köparen (stämmer det verkligen att man bara behöver byta xxx för yyy kr?) att priset snarare sjunker 10-15 tkr.

//Lövet
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
nu är jag inte ute efter att tjäna på försäljningen eller lura någon,. utan bara att bli av med den o köpa en kombi pendlarskitbil snabbt inför sommaren.

därför kan jag tänka mig gå riktigt lågt.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Påstår inte att du försöker lura någon men som köpare finns alltid osäkerheten där. Hur många gånger har inte en säljare sagt att "det är bara att byta den här lilla prylen" när det i själva verket är betydligt värre?

Satsa på att fixa de små felen först så kommer bilen att kunna säljas betydligt snabbare och till ett bättre pris. Mitt tips.

//Lövet
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Om jag får allt fixat innan då, vad kan man få för den?
Jag kan vara intresserad till rätt pris bara rutan är fixad. Skicka ett prisförslag på epost simon_en@hotmail.com

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

gabber:
Skulle gissa att den modellen iaf är lättare att sälja än BMW 740 och uppåt(iaf med bruksbilsanvändande som köpmotiv),men mellan 45-55' kanske är "rätt",finns ju vagnar som är dyrare än så(i utgångspris), men dessa torde nog vara i ett extremt gott skick gissar jag..

Mvh Janne.
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Jag har bokat besök på verkstaden för tickande ljudet i motorn den 20:e så förhoppningsvis är det billigt.

Glömde skriva att det gjordes en fyrhjulsmätning/justering då parallellstaget byttes förra veckan.
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
simon_en, jag ska se hur jag gör med allt så återkommer jag.
Bra, får se om vi kan komma överens.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.