|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag äger en E46, DVS 320i 2001:A Såg idag att växelknoppen börjar få lite känningar av slitage, själva lädret har ruggats upp lite, syns inte så mkt men lite. Kan man köpa en ny och vad kan det kosta? Kan man byta den själv? Jag kikade lite runt damasken men såg inga skruvar eller liknande för att lossa varken knoppen eller damasken. | |
|
Det är bara att dra den rakt upp, man får ta i en del! Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kostar väl nån hundring på BMW. Lägg i tvåan och dra så lossnar den :) Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Men är inte damasken sluten kring själva spaken? Måste man inte lossa damasken också för att det skall gå att byta? Jag har ingen "Knopp" som man ser i äldre bilar, utan mer som en joystick :-D Jag litar på er, tycker det lät så våldsamt bara :-D Ska åka förbi bmw o se hur många hundringar de vill ha. |
|
| Köp en ny så ser du hur den gamla sitter =P | |
| En ny knopp hos BMW kostar ca 500-700kr beroende på modell. | |
| Oj så mkt, svettigt. Tack för svar! | |
|
Köpte en ny knopp till min E46 med Steptronic-låda. Bytte till svartmetallic hochglanz-interiörlister så vill inte ha trä-färgade knoppen kvar. Är Steptronic-spaken bara att dra lös uppåt också? - - - - - - - - - - - - Lita aldrig på någon som inte är eller aldrig har varit hårdrockare. |
|
|
Svarar mig själv: Det var det visst =) Lade i Tändningen så man fick spaken i annat läge än "P" sen tryckte in knappen och drog, var inte så mycket våld man behövde använda =P - - - - - - - - - - - - Lita aldrig på någon som inte är eller aldrig har varit hårdrockare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.