AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
726

En till värderingsfråga ang. 328 touring -95

Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Känns som heldött projekt , att sälja kärran har inte ens fått ett skambud.
Är jag helt ute och cyklar eller?

Länk

Man får sjukt mycket bruksbil för denna peng, rolig dessutom.
Är det milen eller???

Hur var det här då.
Hade en liknande 328 som dig fast något år nyare och som rullat 17000mil som jag sålde för mer än 3 år sedan. Det tog nästan 2 månader att sälja den och det var bara en intressent som till slut köpte den när han sett den live.

När jag skrev i en tråd om detta på forumet fick jag en svar från individer som påpekade att det var "fel" färg på instrumentpanelens överdel (svart+ljusgrå istället för helsvart), saknades fabriksmonterat M-paket och taklucka. Det summerar och bekräftar tesen att BMWs begagnatspekulanter blir petigare ju äldre bilen är. Saknas skinn, m-paket, taklucka så tar det längre tid att sälja helt enkelt.
Visa användare
83
DonThomaso
328i Coupé Individual -95
Ahab: håller med dig om att man får mkt bil för pengarna. Rolig att köra (motor+vägegenskaper) och inte så dyr att äga heller.

Jag misstänker att de som är intresserade av kombi kan tycka att den är för liten? En vän till mig köpte nyligen en A4 1,8T kombi, de känns faktiskt som betydligt nyare bilar. Personligen så tycker jag att just E36 touring känns omoderna om man bara ser till designen.

44k var kanske för högt, men 35k tycker jag den absolut är värd! Dock gäller det som alltid att hitta en som vill betala det med. Mindre familj med bil/BMW-intresse känns väl som en tänkbar köpare? Sen kan du ju alltid fylla på med lite mer i annonsen, stor/liten färddator? Import/sv.såld? Mönsterdjup på däcken? Reg.nr vill jag helst alltid ha, bra att kolla upp skatt, försäkring osv, känns som att säljaren döljer något annars. Miltalet hade inte avskräckt mig annars, köpte en 328a Coupé i höstas som gått 25k, inga problem för en E36 man tagit hand om.

Hoppas mina tankar bidrar med något.

/Thomas
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Det bidrar alltid med andras tankar, därför jag la ut en undring här ju!
Jag tyckte att jag la ut det mest väsentliga men visst skulle kanske skriva ut att det är den stora datorn.
Kändes inte så viktigt att skriva att den är importerad -01.

Det roliga är att den går så förbenat bra, den känns inte särskilt långsammare än min 330 som förvisso väger lite mer. Visst det är skillnad men inte milsvid.

Trodde att det skulle vara en prfekt andrabil då den har drag och får dra ganska tungt + att det är en rolig andrabil till pappa för en ringa peng.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

För 35 papp så är den absolut prisvärd....som det nu verkar på annonsen iaf :)

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.