|
|
|
|---|---|
|
nu börjar mina ideer ta slut ang. mina vibbrationer. vibbrationerna i bilen uppkommer strax efter att man nått 85 och ökar upp till 110-120 sedan avtar de lite. jag har varit fram med kofot och brytspak och kännt på alla leder i både fram och bakvagn och de är fina förutom silent bustningarna. så det är mitt sista kort förutom att balansera hjulen, men att balansera dem känns lite fel efter som de är splitt nya och vibbrationerna fans där även med vinterhjulen. jag har ju även att litet glapp i styrväxeln men jag tror inte så mycket på det heller. jag tar gärna emot alla tips som går att få. det måste finnas någon som haft liknade problem. [IMG]Länk | |
| Casterstagen främre och bakre på båda sidor är rek att byta | |
|
jag har bytt det bakre på vänster sida för det var lite glapp i p änden men alla andra leder i framvagnen är helt ok. det har jag kollat med brytspak och kofot. men tack ändå [IMG]Länk |
|
| Om p-ändarna är ok och/eller bytta kan du behöva en hjulinställning. | |
| Jag hade samma vibrationer som slet på insidan av framdäcken. Byte av casterstag plus framvagnsinställning sen blev det perfekt. Bussningarna var helt slut i dem. | |
|
Och du har rätt navdiameter 72,6 i dine fälgar? _________________ I luv my Beemer ! Länk |
|
| upptäckte idag att när jag smög fram på 2an på plan asfalt så upp kom ochså vibbrationerna men mer som skuttand. så jag ska nog ta o lämna in fälgar och däck på balansering trott att de är nya. | |
|
Lånar trådenm en liten sväng, hoppas det är ok. Finns det något annat ord för 'Silentblock' ? Killarna på MECA hade ingen aning vad jag pratade om. Kan det vara 'Bussing för bakbalk'? Esse non videri |
|
|
Kolla bussningen till hjälpstyrarmen. Stryc9: Stämmer. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
jag skulle chansa på att det är obalans i däcken.. har haft samma problem och ombalanserat flertalet gånger, sen kanske det behövs ringar mellan fälgar och nav men det känns ju när man lyfter upp fälgen på navet om det glappar mycket. mvh |
|
| Glappande kardanbussning ska väl ge sådana symtom. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.